Kolejna marka wprowadza do swoich aut ChatGPT

Kolejna marka wprowadza do swoich aut ChatGPT

Nowy Citroën C3
Nowy Citroën C3 Źródło: Stellantis
ChatGPT to technologia, którą do swoich samochodów postanowiła wprowadzić kolejna marka. Tym razem mowa o Citroënie. Odtąd właściciele Citroenów będą mogli z nimi rozmawiać i zadawać im pytania.

ChatGPT w Citroënie będzie wchodził w skład pakietu Connect PLUS. Funkcja będzie dostępna w modelach samochodów osobowych, takich jak: C4, C4 X, C5 X, Berlingo i SpaceTourer oraz w dostawczakach Berlingo Van i Jumpy. ChatGOT nie będzie dostępny wszędzie, ale w krajach europejskich, takich jak Francja, Hiszpania, Włochy, Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Belgia, Austria, Portugalia, Polska, Luksemburg, Szwajcaria, Czechy, Szwecja, Norwegia, Irlandia, Dania.

Jak informuje Citroënie ChatGPT pozwoli na rozpoznawanie głosu bardziej płynne i naturalne oraz zwiększy komfort w samochodzie dzięki cyfrowemu asystentowi. Ten z kolei ma teraz wspierać inteligentną i interaktywną komunikację, ułatwiając codzienne życie.

Łatwiejsze i bardziej pogłębione rozmowy

Jak czytamy, opracowany przez firmę OpenAI ChatGPT jest zintegrowany z systemem informacyjno-rozrywkowym Citroëna za pomocą systemu rozpoznawania głosu i dźwięku SoundHound. ChatGPT został opracowany do generowania odpowiedzi w oparciu o uczenie się. AI w Citroënach poprawi rozpoznawanie głosu już dostępne w modelach marki. Wzbogaci go też i uczyni kumplem w podróży, potrafiącym zrozumieć i odpowiedzieć na złożone pytania czy też udzielać porad na różne tematy (informacje historyczne, wskazówki dotyczące tego, co robić w mieście, sprawy kulinarne i inne).

ChatGPT będzie zajmował się sprawami prostymi (regulacja temperatury, ustawianie miejsca docelowego nawigacji) i skomplikowanymi (prowadzenie prawdziwych rozmów, udzielanie odpowiedzi, rozmowy na tematy z różnych obszarów wiedzy ogólnej). Testy w Citroënie zostały przeprowadzone w maju 2024 roku. Dały one dowód, że nowy system zmniejsza o prawie 68 proc. liczbę nieporozumień, które prowadzą do odpowiedzi „Nie zrozumiałem twojego pytania”.

Dostępność nowej funkcji

Klienci będą korzystać z ChatGPT w taki sam sposób, w jaki obecnie korzystają ze swojego asystenta głosowego. Można go aktywować na 3 sposoby (w zależności od modelu):

  • Wypowiadając istniejącą komendę „Hello Citroën”.
  • Naciskając przycisk rozpoznawania głosu na kierownicy
  • Naciskając widżet mikrofonu na wyświetlaczu.

Dla klientów Citroëna, którzy zamówili samochód po 3 lipca 2023 roku, ChatGPT jest teraz zawarty w pakiecie Connect PLUS. Subskrypcja pakietu Connect PLUS na okres 12 miesięcy jest wliczona w cenę samochodu, z opcją odnowienia subskrypcji w cenie 39 zł/miesiąc.

Dla klientów, którzy zamówili samochód przed 3 lipca 2023 roku, ChatGPT będzie dostępny do zakupu jako funkcja na żądanie w cenie 7 zł/miesiąc lub 70 zł/rok w ramach pakietu Connected Navigation.

Czytaj też:
Citroëniarze wszystkich krajów, łączcie się... w Toruniu
Czytaj też:
Czy powstanie kolejny wielki koncern motoryzacyjny?

Opracował:
Źródło: Stellantis