To auto będzie wielkim hitem w Polsce. Jest nowa Cupra Terramar

To auto będzie wielkim hitem w Polsce. Jest nowa Cupra Terramar

Cupra Terramar
Cupra Terramar Źródło: Cupra
Barcelońska – bo tak lubi być określana – marka długo kazała czekać na swojego nowego sportowego SUV-a. Wreszcie jest, Cupra pokazała model Terramar.

Będzie kilka wersji napędowych, będzie kilka wersji wyposażenia. Auto wygląda sportowo, tak się prezentuje, nie da się odmówić mu świeżości w najpopularniejszym segmencie na rynku: SUV-ów. Wydaje się, że Cupra Terramar ma szansę wynieść markę na zupełnie nowy poziom.

Cupra Terramar. Kluczowy model marki

Cupra Terramar

Cuprę Terramar zaprezentowano podczas Pucharu Ameryki, jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie. – Cupra Terramar stanowi kolejny etap naszego rozwoju. To sportowy SUV, który przeniesie ducha marki do szerszego grona odbiorców, przyciągając nowych klientów poszukujących unikalnego designu i wysokich osiągów. Model ten oddaje hołd legendarnemu torowi wyścigowemu i miejscu narodzin Cupry. Na nowo definiuje, co SUV-y mogą oferować w zakresie emocji, osiągów i designu. Dla niektórych design podąża za funkcjonalnością – dla nas design podąża za emocjami – powiedział Wayne Griffiths, dyrektor generalny Cupry.

Cupra Terramar

Nazwa modelu nawiązuje do historycznego toru wyścigowego. Design samochodu pokazuje, jak będą wyglądać od teraz modele Cupry, posługuje się, jak mówią projektanci, nowym językiem.

Cupra Terramar. Ekologia i dźwięk

Cupra Terramar

Auto ma kubełkowe fotele z nową tkaniną wykonaną w 100 proc. z materiału Seaqual Yarn Dinamica pochodzącego w około 73 proc. z recyklingu lub skóry garbowanej przy użyciu substancji roślinnych. Z kolei wewnątrz interfejs HMI został zaimplementowany w cyfrowym kokpicie za kierownicą, a także w 12,9-calowym systemie multimedialnym z podświetlanym suwakiem dotykowym. Za audio odpowiada Sennheiser.

Cupra Terramar

SUV ma 1 584 mm wysokości, 1 863 mm szerokości, 4 519 mm długości i rozstaw osi 2 681 mm. Z przodu w oczy rzucają się reflektory Matrix LED Ultra, w kształcie trzech trójkątów z technologią High-Definition, Z kolei tył pojazdu ma centralnie umieszczone i podświetlane logo Cupra. Terramar dostępny będzie w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym dwóch matowych – Century Bronze Matt i Enceladus Grey Matt.

Cupra Terramar. Układy napędowe

Cupra Terramar

Jak wspomnieliśmy, w Cyprze Terramar dostępnych będzie pięć układów napędowych w trzech różnych technologiach:

  • eTSI (miękka hybryda). Terramar eTSI łączy technologię 48V z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM (110 kW). Układ funkcjonuje w połączeniu z 7-biegową przekładnią DSG. System wykorzystuje 48-woltowy generator rozruchowy i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy.
  • TSI (benzyna). Dostępne są dwie opcje silnika benzynowego TSI o pojemności 2,0 litra. Pierwszy o mocy 204 KM (150 kW), połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG i napędem na wszystkie koła (4Drive) i drugi VZ. Cupra Terramar VZ ma moc 265 KM (195 kW) i jest połączona z 7-stopniową skrzynią biegów DSG oraz napędem na wszystkie koła (4Drive).
  • eHybrid (hybryda plug-in). Nowa Cupra Terramar oferuje dwie opcje eHybrid nowej generacji: 204KM (150kW) i 275KM (200kW) w wersji VZ. Silnik 1.5 TSI jest połączony z napędem elektrycznym i dużym akumulatorem o pojemności 19,7 kWh (netto). To oznacza, że można przejechać ponad 100 km na jednym ładowaniu.

Cupra Terramar. Zawieszenie

Cupra Terramar

Cupra Terramar oparta jest na volkswagenowskiej platformie MQB Evo. Z przodu ma kolumny MacPhersona, a tylne zawieszenie jest wielowahaczowe wraz ze sportowym zawieszeniem. Standardowy jest progresywny układ kierowniczy, elektryczne wspomaganie hamulców. Nowa generacja układu Dynamic Chassis Control (DCC) z dwuzaworowymi amortyzatorami poprawia dynamikę jazdy. A auto oferuje różne tryby jazdy: Comfort, Performance, Cupra (dla wersji VZ), Offroad (dla wersji z napędem na wszystkie koła).

Cupra Terramar. Koła i hamulce

Cupra Terramar

Cupra Terramar jest standardowo wyposażona w 18-calowe koła z oponami o średnicy 235 mm (1.5 eTSI 150KM, 2.0 TSI 204KM i eHybrid 204KM) lub 19-calowe koła z oponami o średnicy 255 mm (VZ 2.0 TSI 265KM i VZ eHybrid 275KM). Opcjonalnie CUPRA Terramar może być wyposażona w 20-calowe koła z oponami szerszymi o 255 mm. Cupra Terramar VZ (2.0 TSI 265KM i eHybrid 272KM) może być wyposażona w wyczynowe hamulce Akebono z sześciotłoczkowymi zaciskami, współpracującymi z większymi perforowanymi tarczami hamulcowymi (375x36 mm).

Czytaj też:
Cupra z nowym cennikiem Borna. Ile kosztuje teraz mieszczuch marki?
Czytaj też:
Ekstremalny pakiet dla Cupry Formentor VZ

Cupra TerramarCupra Terramar
Opracował:
Źródło: Cupra