Największy dostawczak Toyoty wchodzi na polski rynek. Ma mnóstwo wersji do wyboru

Największy dostawczak Toyoty wchodzi na polski rynek. Ma mnóstwo wersji do wyboru

Toyota Proace Max
Toyota Proace Max Źródło: Toyota
Na polskim rynku debiutuje największy dostawczak z logo Toyoty, model Proace Max. Można go dowolnie konfigurować i zabudować. Czy tym autem Toyota skutecznie będzie konkurowała z przebojami polskiego rynku, od Forda, Volkswagena i Renault?

Proace Max to pierwszy model marki w segmencie największych vanów (HDV). Samochód uzupełnia gamę wydzielonej marki Toyota Professional i dołącza do vanów Proace i Proace City oraz pick-upa Hilux. Dodajmy, że Proace Max oferowany jest z również z bateryjnym napędem, czyli jako elektryk.

Cechy Toyoty Proace Max

Toyota Proace Max

Jeśli chodzi o wygląd, to Proace Max jest podobny do mniejszych modeli, Toyota nie zdecydowała się na designerskie kombinowanie. To samochód do pracy, tak ma wyglądać, a jego główne zalety to z pewnością nie wzornictwo, raczej komfort i ładowność oraz kluczowa tutaj elastyczność w dostosowaniu się do różnych biznesowych potrzeb. Zresztą auto jest bliźniakiem dużych dostawczych Peugeotów, Citroenów i Opli, bo jest efektem współpracy Toyoty Motor Europe ze Stellantisem. Proace Maxy Electric z nadwoziem furgon powstają w fabryce francusko-włosko-amerykańskiego koncernu w Gliwicach. Z kolei Proace Maxy z silnikami Diesla wyjeżdżają z fabryki w Atessie we Włoszech.

Wymiary Toyoty Proace Max

Toyota Proace Max

Toyota Toyota Proace Max z nadwoziem furgon dostępna jest w sześciu konfiguracjach. Są dwa warianty rozstawu osi (3450 mm i 4035 mm), trzy długości (5413 mm, 5988 mm i 6363 mm) oraz trzech wysokości (2254 mm, 2525 mm i 2764 mm). Przestrzeń ładunkowa ma pojemność od 10 do 17 m sześciennych.

Funkcjonalność Toyoty Proace Max

Toyota Proace Max

Toyota Proace Max w wersji furgon brygadowy ma drugi rząd siedzeń z czterema miejscami. Dostawczak występuje też jako podwozie do zabudowy. Dopuszczalna masa całkowita modelu w zależności od konfiguracji wynosi od 3300 do 3500 kg w autach z silnikami wysokoprężnymi oraz od 3500 do 4250 kg z napędem elektrycznym. Toyota Proace Max Electric ma ładowność 1500 kg oraz uciąg 2400 kg. Toyota Proace Max z silnikami Diesla ma ładowność do 1500 kg oraz uciąg do 3000 kg.

Napędy nowej Toyoty Proace Max

Toyota Proace Max

Toyota Proace Max Electric ma 200 kW (270 KM) oraz 410 Nm momentu obrotowego oraz zasięg do 420 km (WLTP). Dostawczak jest dostępny z silnikami wysokoprężnymi D-4D. W podstawowej wersji motor o pojemności 2,2 l ma 120 KM (88 kW) oraz 320 Nm i współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Silnik 2.2 D-4D o mocy 140 KM (103 kW) ma 350 Nm momentu obrotowego ze skrzynią manualną lub 380 Nm z ośmiobiegowym automatem. Najmocniejsza odmiana silnika D-4D ma 180 KM (132 kW) mocy i można ją zamówić zarówno ze skrzynią manualną, jak i automatyczną.

Toyota Proace MaxCzytaj też:
Toyota umacnia się w Europie. Jest już numerem 2
Czytaj też:
Popularny dostawczak Toyoty z rabatem. Cena niższa do 36 tys. zł
Czytaj też:
Toyota dla przedsiębiorców już jest produkowana. Pełna oferta Proace Maxa

Opracował:
Źródło: Toyota