Toyota Motor Europe (TME) ogłosiła, że ma za sobą rekordowe półrocze. Od stycznia do czerwca w regionie sprzedano 626 572 samochody, co jest wynikiem o 9 proc. lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Toyota utrzymała pozycję drugiej najpopularniejszej marki samochodów osobowych, po Volkswagenie.
Co się sprzedaje najlepiej?
Ze statystyk wynika, że sprzedaż na początku 2024 roku napędzają zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa. W pierwszym półroczu kupiono 461 911 aut z takimi napędami, co jest wynikiem lepszym aż o 12 proc. od pierwszych sześciu miesięcy 2023 roku. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowią już 75 proc. wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 73 proc. sprzedaży TME.
– Jesteśmy zadowoleni z rekordowych wyników sprzedaży po pierwszym półroczu oraz z faktu, że rośniemy szybciej niż rynek. Obserwujemy duże zainteresowanie naszymi zelektryfikowanymi napędami, począwszy od klasycznych hybryd, przez hybryd plug-in, po bateryjne auta elektryczne. Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid została dobrze przyjęta przez klientów, a duży popyt jasno pokazuje, że nasza wielotorowa strategia odpowiada na zróżnicowane potrzeby szerokiego grona odbiorców – powiedział Matt Harrison, Chief Corporate Officer w Toyota Motor Europe.
Yaris Cross napędza sprzedaż Toyoty
Sprzedaż samochodów marki Toyota wzrosła w pierwszej połowie 2024 o 9 proc. Klienci kupili 585 321 samochodów, a najczęściej wybieranym modelem był Yaris Cross – 103 657 egzemplarzy. Na drugie miejsce awansował Yaris (93 857 egz.), co potwierdza, jak dużym zainteresowaniem w Europie cieszą się miejskie modele. Trzecim najpopularniejszym autem jest Corolla – 87 820 sprzedanych egzemplarzy w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi. Dobrze na rynku radzi sobie także nowa generacja Toyoty C-HR, która sprzedała się do tej pory w liczbie 62 513 egzemplarzy, a dwa modele przekroczyły barierę 50 tys. sprzedanych aut – Aygo X (52 645 egz.) oraz RAV4 (52 171 egz.)
Sprzedaż Toyot ze zelektryfikowanymi napędami także wzrosła o 9 proc. Najpopularniejszymi modelami z tej kategorii są Yaris Cross Hybrid, Yaris Hybrid, Corolla Hybrid, Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid.
W Europie Zachodniej (łącznie z Polską) zelektryfikowane Toyoty stanowią 75 proc. sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie 56 proc. nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.
Toyota Professional z 10-procentowym wzrostem
Trzecia marka należąca do TME (poza Toyotą i Lexusem), czyli Toyota Professional buduje swoją pozycję w sektorze aut użytkowych i poprawiła swój wynik rok do roku o 10 proc. Od stycznia do marca sprzedano 72 012 samochodów. Najpopularniejszym modelem jest najmniejszy w ofercie Proace City, którego sprzedaż wzrosła aż o 28 proc. Na drugim miejscu plasuje się Hilux, a trzecie miejsce zajmuje dostawczy Proace.
Czytaj też:
Nowa Toyota GR Yaris w Polsce. Trzeba się pospieszyć z zamówieniamiCzytaj też:
Toyota na Goodwood Festival of Speed 2024 z GR Yarisem w roli głównej