Ford Capri zadebiutował w Łodzi. Model przyciągnął tłumy ciekawe jego ceny

Ford Capri zadebiutował w Łodzi. Model przyciągnął tłumy ciekawe jego ceny

Polska premiera Forda Capri
Polska premiera Forda Capri Źródło: Ford
W Łodzi po raz kolejny odbywa się Kongres Nowej Mobilności. Najważniejsza branżowa impreza poświęcona między innymi elektromobilności stała się okazją do polskiej premiery nowego Forda Capri.

Ford Capri to legenda motoryzacji. Firma z błękitnym owalem w logo po raz kolejny postanowiła wykorzystać kultową nazwę, by opracować nowy model, tym razem elektryczny. W ten sposób, bo Fordzie Mustangu Mach-E, powstał nowy Ford Capri, napędzany wyłącznie prądem model na czas transformacji ku elektromobilności.

Polska premiera Forda Capri

Nowy Ford Capri to w przeciwieństwie do większego brata samochód europejski. Został zaprojektowany i jest produkowany w Europie, Stary Kontynent będzie jest głównym rynkiem. Samochód ma 4 634 mm długości, 1 946 mm szerokości, 1 626 mm wysokości oraz 2 767 mm rozstawu osi. Podczas premiery wiele osób przyznawało, że elektryczny Capri jest wizualnie większy, niżby wskazywały podane liczby.

Capri lub Capri Premium

Polska premiera Forda Capri

Oferta dla modelu Capri na polski rynek jest już gotowa. Samochód będzie oferowany w dwóch wersjach wyposażenia, Capri i Premium. W bazowej wersji Capri auto ma na wyposażeniu 19-calowe alufelgi, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, fotel kierowcy z funkcją masażu, adaptacyjny tempomat i bezprzewodową łączność z Android Auto oraz Apple CarPlay. Do wyposażenia standardowego należy też duży 14,6-calowy wyświetlacz centralny SYNC Move ze schowkiem My Private Locker oraz 17-litrowy schowek Mega Console. Capri Premium jest oczywiście wyposażony lepiej. W tej wersji standardowe są felgi 20-calowe, system nagłośnienia B&O i drzwi bagażnika otwierane i zamykane bezdotykowo.

Polska premiera Forda Capri

Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, to Capri ma m.in. system ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania, system monitorowania martwego pola, system rozpoznawania znaków drogowych, układ aktywnego wspierania hamowania i funkcję wspomagającą omijanie przeszkód. Dokupić można Head-up Display (wyświetlacz przezierny), system wspomagający parkowanie równoległe oraz prostopadłe i system kamer 360 stopni.

Dwie wersje, później dojdzie trzecia

Polska premiera Forda Capri

Capri będzie można zamówić z jednym z dwóch rodzajów napędu. Podstawa to 286-konny model z napędem na tył i baterią 77 kW (zasięg do 627 km). Samochód można ładować prądem zmiennym o mocy do 11 kW i prądem stałym o mocy do 135 kW. Mocniejsza wersja Capri ma 340 KM mocy. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła. Akumulator ma pojemność 79 kWh, co daje zasięg do 592 km. Ładowanie jest szybsze, do 185 kW (wersja słabsza do 135 kW). Przyspieszenie mocniejszej wersji od 0 do 100 km/h trwa 5,3 sekundy. Ford informuje, że pojawi się też trzecia wersja auta, najtańsza. Będzie miała moc 170 KM, napęd na tył i akumulator o pojemności 52 kWh.

Polska premiera Forda Capri

Ford podał też polskie ceny modelu. Capri kosztuje od 226 770 zł za wersję o mocy 286 KM i od 246 770 zł za wersję 340 KM z napędem na wszystkie koła. Najtańszy Ford Capri z silnikiem o mocy 170 KM, który pojawi się wkrótce, będzie dostępny w cenie od 207 770 zł, ale już teraz można go zamawiać.

Polska premiera Forda CapriCzytaj też:
Legendy podłączone pod prąd. Najpierw Mustang, teraz Capri
Czytaj też:
Wreszcie oficjalnie można kupić w Polsce legendarnego Forda F-150
Czytaj też:
Ford Explorer już w Polsce. Pełna oferta nowego modelu

Polska premiera Forda Capri
Opracował:
Źródło: Ford