Nowy SUV z gwiazdą z nowym mocarnym sercem
Z modelem GLB Mercedes poszedł pod prąd. To SUV nie tyle „modny”, co raczej praktyczny. Choć niewielki, ma przestrzeń dla (w razie potrzeby) aż 7 osób.
Spece z Affalterbach, czyli matecznika AMG, postanowili dołożyć jednak nieco sportu do tej praktyczności. Stąd wersja Mercedes-AMG GLB 35 4Matic.
Turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o mocy 306 KM w połączeniu z przekładnią AMG Speedshift DCT 8G i aktywnym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4Matic pozwala się kierowcy rozpędzić od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy.
Silnik jest ten sam, co w Klasie A i modelach o nią opartych (CLA, CLA Shooting Brake, GLA). Dzięki turbosprężarce twin-scroll 2-litrowy silnik ma mocny „dół”, błyskawicznie reaguje na naciśnięcie pedału gazu, ma wysoki moment obrotowy (400 Nm od 3000 obr./min.) i „wkręca się” na wysokie obroty, jakby właśnie one były jego ulubionymi. Silnik ma system zmiennych faz rozrządu Camtronic (nieco obniża paliwożerność) i piezoelektryczne wtryskiwacze.
Z tym motorem współpracuje dwusprzęgłowa przekładnia Speedshift DCT 8G. Przy sportowym stylu jazdy jest szybka, przy komfortowym łagodnieje. Na dodatek pozwala autu brzmieć rasowo. Częściowe przerwanie zapłonu podczas załączania wyższego przełożenia dostarcza tego brzmienia.
Mercedes-AMG GLB 35 4Matic, jak i inne z podobnym osprzętem, ma program Race Start (lepsza przyczepność i maksymalne przyspieszenie podczas ruszania), AMG Dynamic Select (tryby pracy: Slippery na śliską nawierzchnię, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual) oraz i AMG Dynamics (dwa programy: Basic i Advanced, elektronika w inteligentny sposób wpływa na istotne parametry, takie jak rozkład momentu obrotowego napędu 4x4, charakterystyka układu kierowniczego lub progi interwencji nowo opracowanego ESP).
Napęd przenoszony jest na wszystkie koła. Sprzęgło wielotarczowe ze specjalnym elektromechanicznym sterowaniem zmienia rozdział momentu obrotowego w zależności od sytuacji na drodze – od napędzania wyłącznie przednich kół aż do rozkładu 50:50, np. podczas dynamicznych manewrów lub jazdy po śniegu albo lodzie. Na rozdział siły napędowej wpływa nie tylko prędkość samochodu, przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne oraz kąt skrętu kół, ale również różnica prędkości obrotowej między poszczególnymi kołami i wybrany bieg.
Cała reszta – od wyposażenia, po systemy multimedialne – podobna jest do innych modeli AMG do mniejszych aut Mercedesa. Pisaliśmy o tym chociażby przy okazji Klasy A.