Rynek limuzyn ma się w Polsce świetnie. Które są na topie?

„Limuzyny prezesów” wciąż są chętnie wybieranymi autami w Polsce. Nie kłują w oczy, jak flagowe modele, czyli limuzyny z najwyższej półki producentów, a są bardzo dobrze wyposażone, luksusowe i doskonale wyposażone. Koszt większości to kilkaset tysięcy złotych.
Od lat top sprzedawanych aut w omawianej grupie tworzą produkty trzech niemieckich marek: Audi, Mercedesa i BMW. Tymczasem najświeższe dane IBRM Samar wskazują, że „wielką trójkę” rozdzielił debiutant rynkowy, czyli Toyota Camry. Doskonałym wynikiem może pochwalić się też Lexus ES, także debiutant.
A oto pierwsza piętnastka najlepiej sprzedających się limuzyn (okres styczeń-październik 2019):
-
BMW Serii 5: 2234 egzemplarze (+10,2 proc.)
-
Toyota Camry: 1714 (nowość)
-
Audi A6: 1453 (-25,4 proc.)
-
Mercedes Klasy E: 1391 (-17,1 proc.)
-
Volvo S90: 565 (-6,1 proc.)
-
Volvo V90 Cross Country: 354 (-1,9 proc.)
-
Lexus ES: 298 (nowość)
-
Mercedes CLS: (+3,5 proc.)
-
Volvo V90: 209 (-28,9 proc.)
-
Mercedes E All-Terrain: 108 (+6,9 proc.)
-
Lexus GS: 99 (-52,2 proc.)
-
Jaguar XF: 90 (-37,5 proc.)
-
Audi A6 Allroad: 16 (-85,7 proc.)
-
Tesla Model S: 16 (-5,9 proc.)
-
Maserati Ghibli: 8 (-38,5 proc.).