Limitowane Bugatti dostępne tylko w czerni. Cena? 12,8 mln zł

Dodano:
Bugatti Chiron Noire Élégance i Sportivo Źródło: Bugatti
Powstanie jedynie 20 egzemplarzy tych wyjątkowych aut, będących dwiema nowymi, limitowanymi wersjami Chirona. Wyróżnia je obie czarna czerń.

Henry Ford powiedział kiedyś (podobno), że jego Fordy T można zamówić w każdym dowolnym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny. Z identycznego założenia wyszli projektanci Bugatti. Stworzyli dwa auta, Chirony Noire Élégance i Noire Sportivo.

Obie wersje są czarne, ale różnią się od siebie. Noire Élégance przeznaczona jest dla wielbicieli klasyki, elegancji i klasy, także pewnej powściągliwości. Z kolei Noire Sportivo to wersja dla bardziej emocjonalnej grupy odbiorców, którą ekscytuje pokaz siły i prężenie muskułów.

Bugatti Chiron Noire Élégance i Sportivo

Powstanie tylko 20 sztuk limitowanej edycji, a Bugatti nie ukrywa, że inspiracją do wykorzystania czerni był zachwyt, jaki wzbudził model La Voiture Noire. To auto powstało w jednym egzemplarzu i stało się najdroższym nowym samochodem kiedykolwiek sprzedanym.

Każdy z 20 Chironów Noire Élégance i Noire Sportivo będzie kosztował 3 mln euro (równowartość 12,8 mln zł), a czas oczekiwania na dostarczenie modelu to kilka miesięcy.

Czym wyróżniają się auta? Chiron Noire Élégance ma elementy nadwozia wykonane z włókna węglowego i matowego aluminium w kolorze czarnym. Czarne są też zaciski hamulców. Całości dopełniają tabliczki znamionowe. W środku także czarno i dużo napisów o limicie serii, umieszczonych na karbonowych plakietkach i wyhaftowanych na siedzeniach.

Z kolei Bugatti Chiron Noire Sportivo wykonany jest w większości z karbonu, na dodatek matowego. Auto ma czarno wykończone hamulce, silnik, felgi i końcówki układu wydechowego. Wewnątrz auta czarne – na zmianę matowe i błyszczące – są wszelkie gadżety, od kierownicy, przez manetki, po dźwignię zmiany biegów, obudowy zegarów i przełączniki.

Nie zdecydowano się na modyfikację napędu. Obie wersje napędza 8-litrowy silnik W16, wspomagany przez 4 turbosprężarki. Moc 1500 KM trafia na obie osie, za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej.

Źródło: Bugatti
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...