Europejski gigant chce się zmienić do 2030 roku. Koszt tej zmiany to 89 miliardów euro

Dodano:
Volkswagen ID.5 w Volkswagen Home Źródło: Volkswagen
Koncern Volkswagena zapowiada transformację, której podstawą będą inwestycje na najbliższe 5 lat, obejmące nowoczesne technologie, cyfryzację samochodów, autonomiczną jazdę oraz infrastrukturę. Koszt tych inwestycji wyniesie 89 miliardów euro.

Inwestycje koncernu Volkswagen w ciągu najbliższych 5 lat, które szczegółowo omawia Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, obejmą nowoczesne technologie w obszarach elektromobilności oraz cyfryzacji aut. Ich koszt wyniesie 89 miliardów euro.

Ogromne inwestycje i spadki VW na całym świecie

Ponad połowa tej kwoty, czyli 52 miliardy euro, wesprze rozwój elektrycznej mobilności, 30 miliardów przeznaczono na cyfryzację i rozwój autonomicznej jazdy, a 7 miliardów na udoskonalenie układów hybrydowych. Nowe inwestycje są uzupełnieniem przyjętej przez niemiecki koncern strategii „New Auto”, która zakłada rezygnację z silników spalinowych do 2030 roku.

Jak czytamy w opracowaniu IBRM Samar, niemiecki producent rok 2021 zakończył z 4,5 proc. spadkiem dostaw samochodów w porównaniu do roku 2020. Łącznie do klientów na całym świecie trafiło 8,9 mln egzemplarzy pojazdów należących do Grupy Volkswagena. Znaczący wzrost odnotowano w gamie samochodów elektrycznych, których dostawy wzrosły o 95 proc. do 453 tys. pojazdów w porównaniu do poprzedniego roku (2020 rok: 232 tys. sztuk).

Na 2022 rok grupa Volkswagena zapowiedziała ponad 20 premier aut, 1/3 z nich będzie napędzana elektrycznie. Pierwsza światowa premiera modelu Skoda Enyaq iV Coupe odbędzie się 31 stycznia.

Grupa Volkswagena w Polsce

W 2021 roku w Polsce rejestracje samochodów osobowych oferowanych przez Volkswagen Group Polska spadły o 8 proc. do 110 386 egzemplarzy w porównaniu do 2020 roku. Udział w rynku wyniósł 25 proc. Modele, które cieszyły się największym popytem to: Skoda Octavia (13 116 szt.), Skoda Fabia (10 607 szt.), Volkswagen T-Roc (7 489 szt.), Volkswagen Tiguan (5 922 szt.) i Volkswagen Golf (5 417 szt.).

Rejestracje aut w pełni elektrycznych w Polsce wzrosły o 44 proc. w porównaniu do poprzedniego roku uzyskując wynik 1 355 egzemplarzy. Największą sprzedaż odnotowały modele: Skoda Enyaq iV (360 szt.), Volkswagen ID.3 (221 szt.), Porsche Taycan (211 szt.), Volkswagen ID.4 (209 szt.) oraz Audi E-tron. Sprzedaż samochodów używanych Das Welt Auto wzrosła o 1,5 proc. o 23 613 sztuk.

Zwiększenie sieci ładowania w Polsce

W 2021 roku firma Volkswagen Group Polska w ramach zwiększenia infrastruktury związanej z miejscami ładowania samochodów elektrycznych, udostępni do celów publicznych punkty ładowania należące do sieci dealerskiej. Obecnie w 200 salonach sprzedaży ogólnodostępnych jest 90 punktów ładowania. Ładowarki Porsche Turbo Charger zostaną uruchomione i udostępnione przy salonach sprzedaży w Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Łodzi, Warszawie oraz przy Porsche Experience Center Silesia Ring w kamieniu Śląskim. Liczba punktów sieci Ionity w Polsce zostanie zwiększona o 4 nowe lokalizacje. Łącznie będzie ich 7. Pod koniec 2021 roku mapa miejsc z punktami ładowania Porsche Destination Charging obejmowała 64 partnerów (hotele) w całym kraju. W 2022 roku planowane jest uruchomienie minimum 16 nowych lokalizacji.

Źródło: Volkswagen, IBRM Samar
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...