SsangYong szuka inwestora. Koreański producent znowu jest na sprzedaż
Po decyzji indyjskiego koncernu Mahindra o sprzedaży udziałów w firmie SsangYong Motor Company w roku 2021 rozpoczął się proces poszukiwania nowego strategicznego inwestora. W wyniku przetargu, w styczniu 2022 zostało wyłonione konsorcjum składające się z południowokoreańskiej spółki technologicznej Edison Motors ze wsparciem Koreańskiego Banku Rozwoju.
Ku zaskoczeniu rynku, 28 marca bieżącego roku SsangYong poinformował o anulowaniu umowy z konsorcjum Edison Motors. Powodem tej decyzji był brak płatności części kwoty ustalonej za przejęcie spółki. W związku z tym koreański producent będzie poszukiwał nowego inwestora strategicznego.
Firma działa jak gdyby nigdy nic
SsangYong przekonuje, że opisany proces zmian właścicielskich nie ma wpływu na bieżącą działalność i rozwój nowych produktów marki. Jak dodają przedstawiciele firmy, od czasu rozpoczęcia procesu przejęcia jej sytuacja uległa znaczącej poprawie, czego dowodem mają być między innymi:
-
Debiut pierwszego w pełni elektrycznego samochodu Korando e-Motion,
-
Planowane na czerwiec 2022 roku uruchomienie produkcji SUV-a nowej generacji pod nazwą roboczą J100,
-
Prace nad wersją produkcyjną elektrycznego modelu U100 (pick-up), który powstaje w ramach strategicznego sojuszu z chińskim BYD, producentem akumulatorów i aut elektrycznych,
-
Trwająca budowa nowej fabryki w Arabii Saudyjskiej we współpracy z Saudi National Automobiles Manufacturing Company (produkcja ma się rozpocząć w 2023 roku).
Według analiz IBRM Samar opartych na danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, od początku stycznia do końca lutego 2022 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 207 nowych samochodów osobowych marki SsangYong wobec 14 przed rokiem.