Rekord ćwierćwiecza Toyoty. Ile hybryd sprzedali dotąd Japończycy?

Hybrydy Toyoty w tej chwili mogą pokonywać nawet 70 proc. czasu jazdy w bezemisyjnym trybie elektrycznym bez ładowania baterii z zewnętrznego źródła.

Toyota szczyci się, że dostarczyła klientom już ponad 20 milionów samochodów ze zelektryfikowanym napędem. W ciągu 25 lat obecności na rynku nisko- i bezemisyjnych samochodów marki pozwoliły one uniknąć emisji 160 milionów ton CO2 oraz zaoszczędzić 65 miliardów litrów benzyny.

Ponad 20 milionów
Do lutego 2022 roku Toyota sprzedała dokładnie 20 032 588 samochodów ze zelektryfikowanym napędem. Proces ten trwał 25 lat od 1997 roku, kiedy w salonach zadebiutowała hybrydowa Toyota Prius, ale z roku na rok przyspiesza – ostatnie 5 milionów zelektryfikowanych aut Toyoty trafiło do klientów w ciągu niecałych 2 lat. Najwięcej z nich to samochody z pełnym napędem hybrydowym, których łączna sprzedaż osiągnęła poziom 19,56 mln samochodów. Gama nisko- i bezemisyjnych pojazdów marki obejmuje także hybrydy plug-in, samochody elektryczne na wodór oraz auta elektryczne na baterie.
Toyota oferuje na całym świecie 63 zelektryfikowane samochody, w tym 48 modeli z pełnym napędem hybrydowym.
Rosnąca popularność zelektryfikowanych aut Toyoty w Europie
W Europie Toyota sprzedała do tej pory 4 miliony zelektryfikowanych samochodów. W tej chwili w gamie ma auta od hybrydowego Yarisa, przez Corollę, RAV4 Plug-in Hybrid, po wodorową limuzynę Mirai i elektrycznego vana Proace Electric.
W 2021 roku sprzedaż samych tylko hybryd Toyoty na europejskich rynkach wyniosła ponad 620 tys. aut, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Hybrydy odpowiadały za 58 proc. całkowitej sprzedaży firmy, w tym w Europie Zachodniej i Środkowej za 70 proc. sprzedaży. W Polsce marka ustanowiła w ubiegłym roku nowy rekord, z wynikiem ponad 46 tys. aut hybrydowym, o 52 proc. lepszym niż w roku 2020.