Strategia koncernu zadziałała bez pudła. Stellantis bije rekordy

Dodano:
Peugeot 408 Źródło: Peugeot
Najmłodszy w motoryzacji koncern Stellantis, skupiający 19 marek samochodowych i wiele innych związanych z motoryzacją, w tym Peugeota, Citroena, Opla, Fiata, Dodge'a, Jeepa i Alfę Romeo, przeszedł potężną metamorfozę. Teraz ogłosił wyniki finansowe, które dowodzą, że poszła ona dobrze.

Od stycznia do czerwca 2022 dochody koncernu Stellantis wzrosły o 17 proc. Zysk netto zwiększono o 34 proc., marża operacyjna wyniosła 14,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Światowa sprzedaż pojazdów elektrycznych była wyższa prawie o 50 proc. jak IBRM Samar na podstawie danych koncernu.

W pierwszym półroczu 2022 roku Stellantis zwiększył przychody o 17 proc. do 88,0 mld euro, skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 44 proc. do 12,4 mld euro. Uzyskano dwucyfrową marżę operacyjną na poziomie 14,1 proc. Zysk netto był wyższy o 34 proc. i wyniósł 8 mld euro w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku.

Ogromny wzrost sprzedaży elektryków

Światowa sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych grupy Stellantis wzrosła prawie o 50 proc. do 136 tys. egzemplarzy (rok do roku). Na rynkach europejskich (EU30) koncern zajął drugie miejsce pod względem liczby sprzedanych aut w pełni elektrycznych (BEV) i niskoemisyjnych (LEV).

Największą popularnością cieszyły się modele: elektryczny Fiat 500 (Niemcy, Włochy), Peugeot e-208 (Francja), niskoemisyjne Jeep Compass i Renegade (Włochy). Peugeot 208, Opel Corsa, Citroën C3, Fiat Panda i Fiat 500 reprezentowały 5 z dziesięciu najlepiej sprzedających się pojazdów w EU30. Na rynku amerykańskim Stellantis uplasował się na trzecim miejscu pod względem sprzedaży pojazdów typu LEV.

Obecnie oferta producenta obejmuje 20 pojazdów w pełni elektrycznych (BEV). Według zapowiedzi Stellantisa do 2024 roku portfolio zostanie wzbogacone o kolejne 28 modeli.

Źródło: Stellantis, IBRM Samar
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...