Dla fanów jednośladów: Dwa nowe modele Suzuki na nowy sezon
Suzuki V-Storm 800DE to nowy silnik, nowa rama, nowe podwozie i największy prześwit w całej historii modeli V-Storm. Od czasu wprowadzenia na rynek modelu V-Strom 1000 w 2002 roku motocykle o takiej nazwie miały ogromny udział w spopularyzowaniu turystyki motocyklowej na całym świecie. Ogromny sukces V-Stroma 1000 pociągnął za sobą naturalną reakcję producenta, dlatego w dwa lata po premierze w ofercie znalazł się także V-Storm 650. Do dziś całkowita sprzedaż wszystkich modeli z tej rodziny wyniosła ponad 440 tysięcy egzemplarzy, a rozwój i ewolucja kolejnych modeli trwa w najlepsze.
Suzuki V-Storm 800DE spodoba się kierowcom z różnym doświadczeniem. To propozycja dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z V-Stromami, jak również motocykl dla najwierniejszych użytkowników jednośladów z rodziny, ale z silnikami o mniejszej pojemności. Do napędu V-Storma 800DE zastosowano zupełnie nową 2-cylindrową jednostkę o mocy 84 koni. Motocykl otrzymał również całkiem nową ramę ze stali, w pełni regulowane zawieszenie przednie upside-down Hitachi Astemo (Showa) oraz – z tyłu – regulowany amortyzator mono shock Hitachi Astemo (Showa). Skok to 220 mm. Dzięki temu uzyskano prześwit 220 mm, przy czym siedzisko pozostaje na komfortowej wysokości 855 mm.
Nowy V-Storm 800DE ma szprychowe koła o średnicy 21 i 17 cali z ogumieniem typu adventure Dunlop Trailmax Mixtour. Prace nad V-Stromem 800DE zaczęły się od stworzenia zwartej, kompaktowej jednostki napędowej, która pozwoliła projektantom na swobodę w projektowaniu podwozia ze zoptymalizowaną geometrią. Nowy silnik – w myśl założeń inżynierów z Japonii – musiał zapewnić duży moment obrotowy i odpowiednią moc, a jednocześnie napędzany nim motocykl miał być łatwy w prowadzeniu, płynnie reagować na przepustnicę. Nowy rzędowy, dwucylindrowy silnik, z rozrządem DOHC, o pojemności 776 cm3, generuje moc 84 KM przy 8500 obr./min oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 78 Nm przy 6800 obr./min. Cena modelu startuje od 54 900 zł, będzie dostępny wiosną 2023 roku.
Nowy GSX-8S
Drugi motocykl to GSX-8S, zaprojektowany od podstaw naked bike Suzuki. Pomyślany został jako łatwy w prowadzeniu i zwinny. GSX-8S, nowość na sezon 2023, dołącza do serii GSX-S jako najmłodszy członek rodziny.
GSX-8S ma nowy rzędowy, dwucylindrowy silnik z unikatowym systemem wyrównoważającym Suzuki Cross Balancer; nową stalową ramę; kolorowy wyświetlacz wykonany w technologii TFT; pełne oświetlenie LED; pakiet elektroniki S.I.R.S., do którego należą m.in. Drive Mode Selector, Suzuki Traction Control System, Suzuki Quick Shift, system ABS i elektroniczny system kontroli przepustnicy Suzuki ride-by-wire.
Do napędu GSX-8S posłużył nowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 776 cm3. GSX-8S ma również nową ramę. Natychmiastowo reaguje na manetkę, a kierowca może skupić się na czerpaniu przyjemności z jazdy. Nowy silnik z rozrządem DOHC i czterema zaworami na cylinder, o pojemności 776 cm3 generuje duży moment obrotowy (78 Nm przy 6800 obr./min) oraz 83 konie mocy (wartość mierzona dla 8500 obr./min). Tłoki pracujące w cylindrach o średnicy 84 mm mają długi skok i są kute. Zaprojektowano je z użyciem analizy FEM. Wał ma wykorbienia co 270°, co zapewnia wysoki moment już przy niskich wartościach obrotowych. „Efektem ubocznym” takiego rozwiązania jest przyjemny dla ucha gang zbliżony do tego znanego z V-twin 90°.
W modelu GSX-8S zastosowano 10-punktowe, wysokociśnieniowe (343 kPa) wtryskiwacze paliwa maksymalizujące rozpylenie paliwa. Zapewniają lepszą wydajność spalania oraz niższe zużycie paliwa. Cena modelu to 41 900 zł, on również dostępny będzie od wiosny 2023 roku.