Ranking Google: Która marka samochodowa była najczęściej wyszukiwaną w 2022 roku?

Dodano:
Samochody Toyoty Źródło: Toyota
Która marka była najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną na świecie w wyszukiwarce Google w 2022 roku? Podpowiadamy, że zatriumfowała już po raz trzeci w rzędu.

W 2022 roku to Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem użytkowników wyszukiwarki Google ze wszystkich marek motoryzacyjnych – już po raz trzeci z rzędu. Potwierdziła to pozycja lidera w rankingu „Most Searched Cars” opracowanym przez portal CompareTheMarket.com.au. W 2022 roku Toyota była tematem prawie połowy (44,5 proc.) wszystkich wyszukiwań marek samochodowych w przeglądarce Google na świecie. W pięciu dotychczasowych edycjach badania Toyota zajęła pierwsze miejsce czterokrotnie – w latach 2018, 2020, 2021 i 2022, zaś w 2019 roku była druga.

Analiza opiera się na danych Google Trends ze 155 krajów. Toyota była najczęściej wyszukiwana w 69 z nich. To oznacza wzrost rok do roku o 22 kraje i bardzo dużą przewagę nad konkurentami – druga najpopularniejsza marka w przeglądarce Google cieszyła się największym zainteresowaniem na 36 rynkach (to BMW, trzeci był Mercedes-Benz).

Globalne zainteresowanie internautów

Jak pisze Toyota, pierwsze miejsce w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych marek samochodów to kolejne potwierdzenie jej pozycji jako lidera rynku motoryzacyjnego. Toyota jest największym producentem i najczęściej wybieraną marką samochodów na świecie, sprzedającą rocznie średnio ponad 10 milionów samochodów. Auta z jej logo są najchętniej kupowane na takich rynkach jak Stany Zjednoczone, Japonia, Australia, Polska czy Hiszpania, zaś w Europie i Chinach zajmuje drugie miejsce.

Inne wygrane Toyoty w 2022 roku

Toyota zajęła także pierwsze miejsce w rankingu niezawodności Consumer Reports, największej w USA i cenionej na całym świecie, niezależnej organizacji konsumenckiej. W Australii, gdzie Toyota od wielu lat sprzedaje najwięcej samochodów, otrzymała tytuł najbardziej zaufanej marki motoryzacyjnej w badaniu firmy analitycznej Roy Morgan.

Źródło: CompareTheMarket.com.au
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...