Ranking awaryjności ADAC. Dwa modele Suzuki w czołówce

Dodano:
Suzuki Vitara Źródło: Suzuki
ADAC opublikowało ranking niezawodności samochodów przebadanych w 2022 roku. Raport uwzględnia 155 aut osobowych i dostawczych. Przedstawiamy najmniej i najbardziej awaryjne samochody w danej klasie.

Niemiecki automobilklub ADAC, prowadzący od 45 lat ranking niezawodności samochodów, ogłosił wyniki najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów za 2022 rok. Raport bazujący na liczbie interwencji mobilnych serwisów ADAC uwzględnia 155 modeli, których pierwsza rejestracja przypada na lata 2013-2020. Na końcowy wynik ma wpływ liczba wezwań pomocy drogowej na 1000 egzemplarzy danego modelu zarejestrowanych w Niemczech w danym roczniku.

Akumulator samochodowy

Najwięcej interwencji z akumulatorami

Podobnie jak przed laty ponad 40 proc. interwencji mechaników z ADAC dotyczyło usterek akumulatorów 12V (43,2 proc.). Problem ten najczęściej dotyczył samochodów Toyoty, a w szczególności modeli C-HR i RAV4. Usterki silnika lub elektroniki objęły 23,8 proc. interwencji. Następne pod względem liczby wezwań (10,4 proc.) były usterki alternatora, rozrusznika, instalacji elektrycznej i oświetlenia. Problemy z ogumieniem stanowiły 8,4 proc. interwencji, a awarie z zamkiem, immobilizerem lub stacyjką 7,2 proc. Pozostałe zdarzenia zakwalifikowane jako "inne" to m.in. usterki układu chłodzenia silnika i hamulców.

Dwa modele Suzuki liderami rankingu

Dwa modele Suzuki: Ignis i Vitara zostały liderami najnowszego rankingu ADAC. Pod względem najmniejszej liczby awarii pierwsze miejsce wśród najmniejszych samochodów zajął Ignis, a w segmencie samochodów miejskich zwyciężyła Vitara. Wśród uwzględnionych po raz pierwszy w rankingu elektryków znalazły się: BMW i3, Renault Zoe, VW ID.3, Tesla Model 3. Każdy z modeli wypadł bardzo dobrze, choć na niekorzyść od pozostałych odróżniał się nieco model Renault. Na dobrą ocenę aut elektrycznych z pewnością miały wpływ prostsza budowa i młodszy wiek samochodów (maksymalny uwzględniony w raporcie dotyczył modeli z 2019 roku).

Najmniej awaryjne modele z podziałem na klasy

Segment najmniejszych aut

  1. Suzuki Ignis
  2. Toyota Aygo
  3. Opel Carl
  4. Skoda Citygo

Segment aut miejskich

  1. Suzuki Vitara
  2. Audi A1
  3. Mini
  4. Skoda Fabia
  5. Volkswageny Up/Polo

Segment aut klasy kompaktowej

  1. BMW serii 1 
  2. Audi Q3
  3. Mini Countryman
  4. Mercedes GLA
  5. Mitsubishi ASX

Segment aut klasy średniej

  1. BMW X3
  2. Audi A4
  3. BMW serii 3 
  4. Audi Q5
  5. Audi A5

Segment aut klasy wyższej

  1. BMW X5
  2. BMW serii 5 
  3. Audi A6
  4. Volkswagen Touareg
  5. Mercedes GLE

Segment aut dostawczych

  1. Volkswagen Crafter/Grand California
  2. Mercedes Sprinter

Najbardziej awaryjne modele z podziałem na klasy:

Segment najmniejszych aut

  1. Smart Forfour
  2. Smart Fortwo
  3. Fiat 500
  4. Hyundai i10
  5. Kia Picanto

Segment aut miejskich

  1. Renault Clio
  2. Opel Meriva
  3. Hyundai i20
  4. Opel Mokka
  5. Ford B-Max

Segment aut klasy kompaktowej

  1. Renault Kangoo
  2. Renault Scenic
  3. Toyota C-HR
  4. Mercedes Citan
  5. Ford Kuga

Segment aut klasy średniej

  1. Opel Insignia
  2. Ford Mondeo
  3. Toyota RAV4
  4. Seat Alhambra
  5. Ford S-Max

Segment aut klasy wyższej

  1. Opel Zafira
  2. Ford Ranger
  3. Mercedes klasy E

Segment aut dostawczych

  1. Ford Transit
  2. Renault Master

ADAC jest największym w Europie i drugim na świecie automobilklubem, który zrzesza ponad 17 milionów kierowców samochodów i motocykli. To najbardziej znany automobilklub i organizacja motoryzacyjna kojarzona przez kierowców w Europie. Organizacja działa od 1903 roku.

Źródło: ADAC, Moto.rp.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...