Europa kupuje auta na potęgę. Ale do czasów sprzed pandemii sporo brakuje

Dodano:
Salon samochodowy DS Źródło: Grupa PGD
O sporym wzroście sprzedaży samochodów poinformowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA). Co prawda idzie ku dobremu, ale do czasów sprzed pandemii sporo jednak brakuje.

W kwietniu 2023 r. rynek samochodowy UE odnotował znaczny wzrost. Sprzedano 803 188 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 17,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Wszystkie główne rynki UE odnotowały solidny wzrost, z Włochami (+29,2 proc.) i Francją (+21,9 proc.) na czele.

Od stycznia do kwietnia 2023 r. rynek samochodowy UE wzrósł o 17,8 proc. do 3,5 mln zarejestrowanych samochodów. Pomimo poprawy rok do roku sprzedaż nadal była niższa o 22,8 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. (przed pandemią). Spośród czterech głównych rynków UE największy wzrost odnotowała Hiszpania (+33,7 proc.), następnie Włochy (+26,9 proc.), Francja (+16,7 proc.) i Niemcy (+7,9 proc.).

Rodzaje paliw nowych samochodów

W kwietniu udział w rynku samochodów elektrycznych (BEV) odnotował znaczny wzrost, z 9,1 do 11,8 proc. Podczas gdy pojazdy hybrydowe stanowią obecnie 24,8 proc. rynku nowych samochodów w UE, nadal dominują samochody benzynowe, z największym udziałem wynoszącym 38,2 proc.

Samochody elektryczne

W ubiegłym miesiącu rejestracje nowych samochodów elektrycznych w UE odnotowały znaczny wzrost (+51,9 proc.), osiągając poziom 94 561 sztuk. Oznacza to udział w rynku na poziomie 11,8 proc.. To oznacza wzrost o prawie 3 proc. w porównaniu z kwietniem 2022 r. Większość rynków UE odnotowała dwu- i trzycyfrowe wzrosty procentowe, w tym dwa największe: Francja (+34,8 proc.) i Niemcy (+34,1 proc.).

Samochody hybrydowe

Hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) nadal rosły w kwietniu, a sprzedaż wzrosła o 22,7 proc. do 199 407 sztuk. Wzrost ten wynikał przede wszystkim z dwucyfrowych wzrostów na czterech kluczowych rynkach UE: w Niemczech (+35,9 proc.), we Francji (+28,6 proc.), we Włoszech (+28,3 proc.) i w Hiszpanii (+14,4 proc.).

Pomimo wzrostu o 4,3 proc. w marcu, unijny rynek pojazdów hybrydowych typu plug-in (PHEV) spadł w kwietniu (-5,5 proc.), a sprzedaż znacznie spadła w Niemczech (-45,7 proc.), największym rynku tego rodzaju aut. W rezultacie ogólny udział w rynku PHEV spadł z 9,2 w kwietniu ubiegłego roku do 7,4 proc. w 2023 roku.

Źródło: ACEA
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...