Ekspresówka S19 na Podlasiu. Są dobre wiadomości w sprawie budowy dwóch odcinków

Dodano:
Budowa drogi ekspresowe S19 w woj. podlaskim Źródło: GDDKiA
GDDKiA informuje, że do budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo zgłosiło się 10 wykonawców. Z kolei na innym fragmencie ekspresówki S19 w woj. podlaskim (Boćki – Malewice), jeszcze w październiku ruszy budowa.

Szlak drogowy Via Carpatia łączący Europę Północną i Południową na terenie Polski będzie miał około 700 km długości. Droga będzie przebiegać przez teren 5 województw: podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego.

Błyskawiczne tempo prac na S19

Na początku października bieżącego roku informowaliśmy, że rozpoczęły się prace na odcinku drogi ekspresowej S19 Haćki – Bielsk Podlaski. Przypomnijmy, że jest to pierwszy fragment międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia realizowany w województwie podlaskim. Teraz przekazujemy kolejne informacje o budowie drogi ekspresowej S19 na Podlasiu.

S19 Boćki – Malewice – zielone światło dla budowy

Wojewoda Podlaski wydał właśnie decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19 Boćki – Malewice. Dla wykonawcy inwestycji uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac, po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. Decyzja określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości.

Budowa ekspresówki S19 na Podlasiu

S19 na Podlasiu wydłuży się o kolejne 16 km

Odcinek S19 Boćki – Malewice będzie liczył ok. 15,9 km. Na tym fragmencie S19 powstanie dwujezdniowa trasa ekspresowa, która przebiegać będzie nowym śladem na wschód od istniejącej drogi krajowej nr 19. Fragment Via Carpatia skomunikowany będzie z realizowanymi odcinkami S19: od północy Bielsk Podlaski – Boćki, od południa Malewice – Chlebczyn. Drogowcy zapowiadają, że w ramach inwestycji wybudowanych zostanie 10 wiaduktów, pięć mostów, przejście dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową oraz sześć przepustów stalowych. Powstaną również drogi dojazdowe.

Termin zakończenia budowy S19 Boćki – Malewice

Budowa odcinka S19 Boćki – Malewice realizowana jest przez firmę Strabag. Koszt drogowej inwestycji to ok. 343,6 mln zł. Nowy 16-kilometrowy odcinek S19 zostanie przekazany kierowcom w 2025 roku.

10 chętnych do budowy S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo

Drogowcy przekazują także wiadomości w sprawie budowy kolejnego odcinka S19 na Podlasiu. Tym razem chodzi o niespełna 9-kilometrowy fragment S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo. Aż 10 wykonawców złożyło oferty na jego budowę. Najniższą cenę 320 889 472 zł zaproponowała firma Unibep, ta sama, która niedawno złożyła najtańszą ofertę na sąsiedni odcinek S19 Czarna Białostocka – Białystok Północ.

Kolejne 9 km ekspresówki S19 na Podlasiu

Odcinek S19 od istniejącego węzła Białystok Północ do węzła Dobrzyniewo będzie miał długość 8,77 km. Zostanie wykonany jako droga o dwóch jezdniach, każda po dwa pasy ruchu z pasem awaryjnym. Rodzaj nawierzchni (asfaltowa lub betonowa), wybierze wykonawca. Konstrukcja drogi zostanie dostosowana do nośności nawierzchni do 11,5 t/oś. Zaplanowano 14 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt).

Budowa ekspresówki S19 na Podlasiu

Węzeł komunikacyjny połączy trzy ekspresówki

W ramach inwestycji wybudowany zostanie węzeł Dobrzyniewo na skrzyżowaniu S19 z S16 (a w przyszłości także z S8). Węzeł ten umożliwi wyprowadzenie ruchu w kierunku Ełku (S16) i węzła Białystok Zachód na S8 (kierunek Warszawa – Białystok), a z niego także na kierunek Białystok – Lublin (S19).

Aktualny stan budowy ekspresówki S19 na Podlasiu

Droga ekspresowa S19 w woj. podlaskim będzie miała ponad 177 km długości, Jej realizację podzielono na 15 krótszych odcinków (uwzględniając obwodnicę Bielska Podlaskiego):

  • Kuźnica – Sokółka, długość ok. 15,8 km (w tym 10,6 km S i 5,2 km dwujezdniowej GP), trwają prace budowlane;
  • Sokółka – Czarna Białostocka, ok. 24,1 km, w przetargu – weryfikacja ofert;
  • Czarna Białostocka – Białystok Północ, 13 km, w przetargu – otwarcie ofert;
  • Białystok Północ – Dobrzyniewo, ok. 8,8 km, w przetargu;
  • Dobrzyniewo – Białystok Zachód, ok. 10,2 km, w realizacji – oczekiwanie na ZRID;
  • Białystok Zach. – Białystok Księżyno, ok. 16,6 km, jest nowa DŚU;
  • Białystok Księżyno – Białystok Południe, ok. 8 km S oraz ok. 13,8 km DK65, jest nowa DŚU;
  • Białystok Południe – Wojszki, ok. 11,2 km, jest nowa DŚU;
  • Wojszki – Deniski (most na Narwi z dojazdami) ok. 3,9 km, jest nowa DŚU, w przygotowaniu;
  • Deniski – Haćki, ok. 6,6 km, w realizacji – oczekiwanie na ZRID;
  • Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, ok. 11,2 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa;
  • Bielsk Podlaski Zachód – Boćki, ok. 12,2 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID;
  • Boćki – Malewice, ok. 15,9 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID;
  • Malewice – Chlebczyn, ok. 25,1 km, w realizacji – oczekiwanie na ZRID;
  • Obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK66, ok. 6 km (GP), w realizacji – oczekiwanie na ZRID.

Źródło: GDDKiA
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...