Nowości Mazdy w 2024 roku. Do salonów wjedzie największy SUV
Według Mazdy 2023 rok przyniósł długo oczekiwaną stabilizację w branży motoryzacyjnej. Po burzliwym okresie pandemii, przerywanych łańcuchów dostaw i kłopotów z dostępnością części do produkcji samochodów, tym razem obyło się bez zaskoczeń. Jak podkreślają przedstawiciele spółki Mazda Motor Poland, dzięki regularnej produkcji i bieżącym dostawom udało się zrealizować zaległe zamówienia klientów, co między innymi przełożyło się na wyraźny wzrost sprzedaży nowych samochodów Mazdy w Polsce do poziomu 11079 sztuk. To oznacza 52,4 proc. wzrostu rok do roku oraz udział w rynku w wysokości 2,33 proc.
SUV-y na topie
Najlepiej sprzedającymi się autami Mazdy w ubiegłym roku były modele z segmentu SUV. Pierwsze miejsce w gamie japońskiego producenta w Polsce należało do modelu CX-5, który trafił do 3088 odbiorców, drugą lokatę zajęła Mazda CX-30 z wynikiem 2116 szt, a na trzeciej pozycji z rezultatem 1929 egzemplarzy uplasował się flagowy obecnie model – Mazda CX-60. Tym samym udział modeli SUV z linii CX w ogólnej sprzedaży Mazdy w Polsce wyniósł 64,4 proc.
Kolejne miejsca zajęły: Mazda 6 z wynikiem 1587 szt. i Mazda 3, która trafiła do 1343 odbiorców. 400 klientów wybrało Mazdę 2 Hybrid, a 343 elektryczną Mazdę MX-30. Stawkę zamykają kultowa Mazda MX-5 z wynikiem 137 egz. oraz miejska Mazda 2, którą z polskich salonów wyjechało 136 klientów.
Mazda poradziła sobie lepiej niż rynek
Jak podkreślają przedstawiciele polskiego importera, wzrost sprzedaży Mazdy w Polsce rok do roku na poziomie 52,4 proc. był znacznie powyżej wzrostu całego rynku nowych samochodów, który w 2023 r. wyniósł 13,2 proc. – W miniony rok weszliśmy z rekordowo wysokim bankiem zamówień, jednak dzięki stabilnej produkcji dostarczyliśmy wszystkie samochody zamówione w 2022 r. i mogliśmy pokryć sporą część bieżących zamówień – zaznacza Maciej Hochman, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.
Nowy rok niespodzianek
Na nowy rok importer zapowiada liczne premiery. – Nasz plan na 2024 r. to utrzymanie sprzedaży na poziomie 10 tys. sztuk i wprowadzanie kolejnych modeli. W salonach właśnie pojawia się Mazda MX-30 R-EV – kompaktowy, elektryczny crossover wyposażony w unikatowy na skalę światową silnik Wankla, działający jako generator energii elektrycznej w czasie jazdy, co rozwiązuje problem z zasięgiem na jednym ładowaniu i braki w publicznej infrastrukturze do ładowania samochodów. Lada dzień rozpocznie się produkcja Mazdy 2 Hybrid 2024, która została wizualnie dopasowana do naszych pozostałych modeli, a wiosną pojawi się Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. wyposażona m.in. w najnowsze multimedia i systemy wspierające kierowcę. Wreszcie rok 2024 upłynie pod znakiem największej, także dosłownie, nowości, czyli Mazdy CX-80. To będzie nasz flagowy SUV w segmencie, w którym do tej pory nie byliśmy obecni w Europie, kolejny model będący naszą propozycją dla klientów rozważających alternatywę dla uznanych marek premium – zapowiada Maciej Hochman.