Nowe Audi A3. Kompakt stał się bardziej premium

Nowy model Audi A3 został delikatnie zmieniony wizualnie, stał się bardziej sportowy i nowoczesny. Wloty powietrza połączył przedni spojler, wizualnie obniżając A3. Z tyłu sportowe wrażenia spotęgował nowy zderzak z dyfuzorem. Dodajmy, że nowe elementy zostały częściowo zainspirowane modelami RS.
Audi A3. Nowe światła
W nowym aucie pojawiło się do czterech różnych cyfrowych sygnatur świateł do jazdy dziennej – po raz pierwszy w modelach z serii A3. Reflektory LED i LED Matrix tworzą cyfrowe światła do jazdy dziennej, wykorzystując 24-pikselowe elementy rozmieszczone w trzech rzędach w górnej części obudowy. Klinowata i płaska forma także wzmacniają sportowy charakter modeli A3.
Wyostrzono też wnętrze. Zmieniono wzornictwo dźwigni przekładni i otworów wentylacyjnych, ale zdecydowano się także na nowe wstawki z tkaniny oraz nowe oświetlenie kabiny.

To co bardziej istotne, to że znacząco wzbogacono wyposażenie standardowe. Oprócz trójramiennej kierownicy obszytej skórą seryjna specyfikacja obejmuje klimatyzację, pakiet oświetlenia Ambiente oraz środkowy podłokietnik z przodu.
Nowe wykończenie otrzymały także klamki drzwi oraz przeprojektowana konsola środkowa. Ta ostatnia oprócz uchwytów na pojemniki z napojem seryjnie oferuje podłokietnik z możliwością regulacji długości i kąta pochylenia.
Integracja aplikacji i funkcji na żądanie
W nowym modelu standardowe wyposażenie obejmuje cyfrowe radio DAB+ i dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, cyfrowe wskaźniki Audi virtual cockpit oraz indukcyjną ładowarkę smartfona. Oprócz dwóch portów ładowania USB-C w konsoli środkowej z przodu seryjna specyfikacja obejmuje dwa dodatkowe porty z tyłu.
Opcjonalne funkcje obejmują nawigację MMI plus wraz z pełną gamą usług łączności i ofertą sklepu z aplikacjami. Integracja sklepu pozwala na dostęp do popularnych aplikacji innych firm przez MMI, za pośrednictwem transferu danych. Wybrane aplikacje są instalowane w systemie informacyjno-rozrywkowym bez konieczności sięgania po smartfon.
Nowe systemy bezpieczeństwa
W nowym modelu w standardzie A3 jest więcej systemów bezpieczeństwa. To m.in. system Audi pre sense front, funkcja unikania kolizji, asystent skrętu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu. Jest adaptacyjny tempomat, wspomagający kontrolę wzdłużną i poprzeczną, uzupełniony o funkcję asystowanej zmiany pasa ruchu (system ten wspomaga przyspieszanie, hamowanie i kierowanie przy prędkości do 210 km/h, a także zmianę pasa na drogach szybkiego ruchu przy prędkości powyżej 90 km/h).
Do parkowania przyda się asystent parkowania z Audi parking system plus, który pomaga kierowcy w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego poprzez interwencje w układzie kierowniczym. Wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu zapewniają: ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu Audi side assist, ostrzeżenie przy wysiadaniu oraz asystent ruchu poprzecznego (ochrony przed kolizją) z tyłu, które wykorzystują tylne radary do monitorowania ruchu za samochodem i obok niego.
Zbieranie zamówień rusza w marcu 2024 roku
W Europie modele A3 będą początkowo oferowane z dwoma silnikami i dwiema przekładniami do wyboru. Wariant 35 TFSI z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 kW (150 KM) w chwili premiery występuje w cenniku z automatyczną, 7-biegową skrzynią S tronic oraz układem miękkiej hybrydy, a później do oferty trafi także w połączeniu z 6-stopniową przekładnią manualną. Do wyboru jest także wysokoprężna odmiana 35 TDI o mocy 110 kW (150 KM), współpracująca z 7-biegową skrzynią S tronic. Dodatkowe wersje A3 Sportback i A3 Sedan z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi pojawią się w drugim kwartale. Pod koniec roku do gamy dołączy hybrydowy wariant typu plug-in.