Nowe Audi A3. Kompakt stał się bardziej premium

Nowe Audi A3. Kompakt stał się bardziej premium

Nowe Audi A3
Nowe Audi A3 Źródło: Audi
Audi zmodernizowało swój kompaktowy samochód: model A3. Jego design stał się bardziej sportowy, a technologie dużo bardziej zaawansowane.

Nowy model Audi A3 został delikatnie zmieniony wizualnie, stał się bardziej sportowy i nowoczesny. Wloty powietrza połączył przedni spojler, wizualnie obniżając A3. Z tyłu sportowe wrażenia spotęgował nowy zderzak z dyfuzorem. Dodajmy, że nowe elementy zostały częściowo zainspirowane modelami RS.

Audi A3. Nowe światła

W nowym aucie pojawiło się do czterech różnych cyfrowych sygnatur świateł do jazdy dziennej – po raz pierwszy w modelach z serii A3. Reflektory LED i LED Matrix tworzą cyfrowe światła do jazdy dziennej, wykorzystując 24-pikselowe elementy rozmieszczone w trzech rzędach w górnej części obudowy. Klinowata i płaska forma także wzmacniają sportowy charakter modeli A3.

Wyostrzono też wnętrze. Zmieniono wzornictwo dźwigni przekładni i otworów wentylacyjnych, ale zdecydowano się także na nowe wstawki z tkaniny oraz nowe oświetlenie kabiny.

Nowe Audi A3

To co bardziej istotne, to że znacząco wzbogacono wyposażenie standardowe. Oprócz trójramiennej kierownicy obszytej skórą seryjna specyfikacja obejmuje klimatyzację, pakiet oświetlenia Ambiente oraz środkowy podłokietnik z przodu.

Nowe wykończenie otrzymały także klamki drzwi oraz przeprojektowana konsola środkowa. Ta ostatnia oprócz uchwytów na pojemniki z napojem seryjnie oferuje podłokietnik z możliwością regulacji długości i kąta pochylenia.

Integracja aplikacji i funkcji na żądanie

W nowym modelu standardowe wyposażenie obejmuje cyfrowe radio DAB+ i dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, cyfrowe wskaźniki Audi virtual cockpit oraz indukcyjną ładowarkę smartfona. Oprócz dwóch portów ładowania USB-C w konsoli środkowej z przodu seryjna specyfikacja obejmuje dwa dodatkowe porty z tyłu.

Opcjonalne funkcje obejmują nawigację MMI plus wraz z pełną gamą usług łączności i ofertą sklepu z aplikacjami. Integracja sklepu pozwala na dostęp do popularnych aplikacji innych firm przez MMI, za pośrednictwem transferu danych. Wybrane aplikacje są instalowane w systemie informacyjno-rozrywkowym bez konieczności sięgania po smartfon.

Nowe systemy bezpieczeństwa

W nowym modelu w standardzie A3 jest więcej systemów bezpieczeństwa. To m.in. system Audi pre sense front, funkcja unikania kolizji, asystent skrętu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu. Jest adaptacyjny tempomat, wspomagający kontrolę wzdłużną i poprzeczną, uzupełniony o funkcję asystowanej zmiany pasa ruchu (system ten wspomaga przyspieszanie, hamowanie i kierowanie przy prędkości do 210 km/h, a także zmianę pasa na drogach szybkiego ruchu przy prędkości powyżej 90 km/h).

Do parkowania przyda się asystent parkowania z Audi parking system plus, który pomaga kierowcy w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego poprzez interwencje w układzie kierowniczym. Wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu zapewniają: ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu Audi side assist, ostrzeżenie przy wysiadaniu oraz asystent ruchu poprzecznego (ochrony przed kolizją) z tyłu, które wykorzystują tylne radary do monitorowania ruchu za samochodem i obok niego.

Zbieranie zamówień rusza w marcu 2024 roku

W Europie modele A3 będą początkowo oferowane z dwoma silnikami i dwiema przekładniami do wyboru. Wariant 35 TFSI z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 kW (150 KM) w chwili premiery występuje w cenniku z automatyczną, 7-biegową skrzynią S tronic oraz układem miękkiej hybrydy, a później do oferty trafi także w połączeniu z 6-stopniową przekładnią manualną. Do wyboru jest także wysokoprężna odmiana 35 TDI o mocy 110 kW (150 KM), współpracująca z 7-biegową skrzynią S tronic. Dodatkowe wersje A3 Sportback i A3 Sedan z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi pojawią się w drugim kwartale. Pod koniec roku do gamy dołączy hybrydowy wariant typu plug-in.

Czytaj też:
Jakie samochody naprawdę wybierają Polki?
Czytaj też:
Dodatkowe opcje dla kupujących Audi. Program personalizacji został poszerzony
Czytaj też:
Im większy motoryzacyjny luksus, tym większe ryzyko przekrętu

Opracował:
Źródło: Audi