6 nowych hybryd Stellantisa. Auta różnych marek z tymi samymi napędami

Stellantis postanowił zareagować na gwałtowny wzrost zamówień od klientów z Europy na modele hybrydowe, zwłaszcza te wyposażone w najnowszą technologię hybrydową eDCT. W tym roku firma zaoferuje 30 modeli hybrydowych, a do 2026 roku planuje wprowadzić sześć kolejnych. Warianty hybrydowe oferują według koncernu lepsze wrażenia z jazdy, zapewniając jednocześnie obniżoną emisję CO2 w porównaniu do pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.
W krajach EU30, od początku 2024 r. Stellantis odnotował 41 proc. wzrost sprzedaży modeli hybrydowych w porównaniu do roku 2023 i spodziewa się dalszego wzrostu wraz z wprowadzeniem nowych modeli. Stellantis ma już w ofercie pojazdy niskoemisyjne, w tym elektryczne o napędzie akumulatorowym, z ogniwami paliwowymi, hybrydowe, pojazdy hybrydowe typu plug-in z segmentów A i B oraz lekkie pojazdy użytkowe.
Nowe i oszczędniejsze
– W erze, w której zrównoważony rozwój łączy się z innowacjami, Stellantis pozostaje w czołówce dzięki swojemu ogromnemu zaangażowaniu w rozwój technologii hybrydowej dla naszych europejskich klientów – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy. – Technologia ta nie tylko zwiększa wydajność i osiągi tradycyjnych silników spalinowych, ale także przybliża nas do przyszłości z niższą emisją spalin, zwiększonym zasięgiem pojazdów i większą przystępnością cenową dla naszych klientów”.
Pojazdy hybrydowe marki Stellantis, które są już dostępne lub pojawią się w Europie jeszcze w tym roku:
-
Alfa Romeo: Junior i Tonale
-
Citroën: nowy C3, nowy C3 Aircross, C4, C4X, C5 Aircross, C5X
-
DS Automobiles: DS 3 i DS 4
-
Fiat: Panda i 600
-
Jeep: Avenger, Renegade i Compass
-
Nowa Lancia Ypsilon
-
Maserati: Grecale
-
Opel/Vauxhall: Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera i nowy Grandland
-
Peugeot: 208, 308, 308 SW, 408, 2008, nowy 3008 i nowy 5008
Modele hybrydowe
Pojazdy z napędem hybrydowym gromadzą energię kinetyczną, która w przeciwnym razie zostałaby utracona podczas hamowania i zwalniania. Energia jest magazynowana w kompaktowym, lekkim akumulatorze i ponownie wykorzystywana podczas przyspieszania, dzięki czemu jazda jest bardziej oszczędna.
Większość pojazdów hybrydowych Stellantis w Europie jest obecnie wyposażona w technologię eDCT połączoną z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW. Silnik elektryczny umożliwia jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. 48-woltowy akumulator o pojemności 0,9 kWh zapewnia zasięg do 1 km podczas równomiernej jazdy, a także może zapewniać napęd elektryczny podczas jazdy ze stałą prędkością lub prowadzenia pojazdu bez użycia silnika. Podczas zwalniania i hamowania układ hamulcowy korzysta z silnika elektrycznego, który przetwarza energię kinetyczną pojazdu w energię elektryczną, pełniąc funkcję generatora. Technologia eDCT może również obsługiwać pojazdy elektryczne typu plug-in, ponieważ 93 proc. komponentów jest wspólnych; jedyne zmiany dotyczą modułu napędu elektrycznego i falownika.
W ciągu najbliższych 10 lat Stellantis zainwestuje w elektryfikację ponad 50 miliardów euro.