Ulubieniec Polaków wyceniony. Ile kosztuje nowy Fiat Tipo?

Ulubieniec Polaków wyceniony. Ile kosztuje nowy Fiat Tipo?

Nowy Fiat Tipo z cennikiem
Nowy Fiat Tipo z cennikiem Źródło:FCA
Kilka dni po zaprezentowaniu nowego Tipo, Fiat publikuje ceny. Tipo w wersji Classic z silnikiem 1.4 Fire 95 KM można nabyć od 55 700 zł w cenie katalogowej w nadwoziu typu Sedan i od 61 700 zł za nadwozie typu Hatchback. Polska jest jednym z nielicznych krajów, w których ten silnik będzie oferowany.

Tipo po faceliftingu zostaje wprowadzone z 5-letnią gwarancją. Odświeżona i powiększona rodzina Tipo obejmuje trzy poziomy wyposażenia: Tipo, City Life i Life (dostępne jako 4-drzwiowy Sedan, 5-drzwiowy Hatchback i Kombi) oraz całkowicie nowy, 5-drzwiowy Tipo Cross, który pojawi się w dwóch wersjach wyposażenia: City Cross i Cross. Nowe Tipo będzie dostępne w Salonach Sprzedaży jeszcze w grudniu, a Tipo Classic od lutego 2021 r.

Fiat Tipo to jeden z najważniejszych modeli w gamie Fiata, stanowiący dziś blisko 70 proc. sprzedaży marki w Polsce. Auto reprezentuje wszystkie bazowe założenia kompaktowego samochodu: funkcjonalność, prostotę i atrakcyjny wygląd, a do tego najwyższą niezawodność potwierdzoną czołową lokatą w swojej klasie w rankingu niemieckiego Towarzystwa Nadzoru Technicznego GTǕ 2020. Według szacunków od dnia wprowadzenia na rynek w 2016 roku do końca grudnia br. sprzedaż Tipo w Polsce osiągnie 40 tysięcy egzemplarzy, plasując się obecnie na drugim miejscu wśród najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych modeli w segmencie C. Z roku na rok przybywa również klientów instytucjonalnych.

Na naszym rynku będzie można zamówić silnik 1.4 Fire 95 KM, będzie on dostępny w wersji Tipo Classic, która trafi do Salonów dealerskich za niecałe dwa miesiące. Nowe Tipo Classic Sedan 1.4 Fire 95 KM będzie kosztowało 53 500 zł, a wersja Hatchback od 58 700 zł w cenach promocyjnych.

Nowa wersja Fiata Tipo: Tipo Cross

Rodzina Tipo powiększyła się o nową wersję Tipo Cross, uzupełniającą trzy pozostałe warianty nadwoziowe (Sedan, Hatchback i Station Wagon). Ten crossover skierowany jest do zupełnie nowej grupy klientów. Tipo Cross Względem innych odmian Tipo Cross jest wyższy i szerszy, wyróżnia się nowym grillem, który biegnie poniżej linii reflektorów. Nadwozie zostało podniesione o prawie 4 cm, dzięki nowej kalibracji zawieszenia oraz dodaniu felg i opon, wykorzystywanych wcześniej w innym crossoverze Fiata – 500X. Tipo Cross ma szersze opony, co nadaje mu bardziej solidnego wyglądu oraz oferuje wyższą, bardziej komfortową pozycję za kierownicą, co jednocześnie ułatwia wsiadanie do samochodu i wysiadanie z niego.

Fiat Tipo Cross. Z „crossoverowymi” detalami

Tipo Cross jest prawie 7 cm wyższy od Tipo Life i wyróżnia się „crossoverowymi” detalami, począwszy od plastikowych nadkoli z boku i osłon zderzaka z przodu, które nadają samochodowi bardziej solidny i muskularny wygląd, poprzez dolne listwy progowe i przeprojektowany tylny zderzak, a kończąc na praktycznych relingach dachowych, dostępnych do tej pory tylko w wersji Station Wagon.Wśród najważniejszych nowych elementów Tipo Cross należy wymienić w pełni konfigurowalny, 7-calowy, kolorowy, elektroniczny wyświetlacz TFT, który zastępuje konwencjonalny, analogowy zestaw wskaźników. Jest to zdecydowanie najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany technicznie system, przekazujący parametry samochodu i pozwalający obsługiwać multimedia oraz telefon. Auto zostało wyposażone w nowe radio UConnect 5 z 10,25-calowym ekranem dotykowym (po raz pierwszy dostępny w Grupie FCA w nowym elektrycznym Fiacie 500, a teraz także w Tipo). System Uconnect 5 zapewnia możliwość bezprzewodowego korzystania z funkcji CarPlay lub Android Auto na ekranie dotykowym systemu multimedialnego z konfigurowalnymi profilami i z opcją zapisania do 5 konfiguracji.

Tipo Cross. Wersje silnikowe

Fiat Tipo Cross może być wyposażony w turbodoładowany silnik wysokoprężny Multijet 1.3 o mocy 95 lub 1.6 130 KM, albo w nową jednostkę benzynową 1.0 GSE T3. Ta ostatnia, należąca do rodziny FireFly Turbo, charakteryzuje się wyjątkowo niewielkim zużyciem paliwa i niższą emisją CO2 do atmosfery. Maksymalna moc jednostki wynosi 100 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy to 190 Nm przy zaledwie 1500 obr./min, a nie przy 4500 obr./min, jak ma to miejsce w obecnym 95-konnym silniku benzynowym 1.4, który rozwija 127 Nm.

Tipo City Sport już w styczniu 2021 roku

Odmiana Tipo City Sport, na którego zamówienia wg IBRM Samar będzie można składać pod koniec pierwszego kwartału 2021 roku, to połączenie dynamiki i technologii, a więc samochód dla tych, których pociąga sportowy styl. Nowa wersja jest rozpoznawalna, dzięki swoim charakterystycznym elementom, jak np. specjalny emblemat „Sport" z boku samochodu oraz kolor nadwozia Szary Metropolis, zestawiony z 18-calowymi felgami aluminiowymi z diamentowym szlifem, a także licznym elementom w kolorze czarnym, błyszczącym: począwszy od przedniego grilla, obudowy lusterek wstecznych, słupka B, aż po klamki. Również w błyszczącej czerni pojawia się odświeżony grill, na którym widnieje nowe logo Fiata. Nowoczesny wygląd Tipo City Sport to również zasługa, montowanych w standardzie (zarówno z przodu, jak i z tyłu) świateł Full LED, które nie tylko podkreślają linię samochodu, ale także poprawiają widoczność za kierownicą.

We wnętrzu samochodu uwagę przyciąga czarna podsufitka, idealnie dopasowana do sportowej kierownicy. W centralnym panelu zmieniono układ sterowania klimatyzacją i dodano nowe chromowane oraz czarne elementy wykończenia. Tipo City Sport oferuje szeroką gamę systemów wspomagania kierowcy (ADAS), w tym adaptacyjne światła drogowe (Adaptive High Beam), zapewniające lepszą widoczność podczas jazdy nocą, poprzez automatyczną zmianę świateł mijania na drogowe, gdy droga przed autem jest pusta. Dostępne w wersji Hatchback i Station Wagon, Tipo City Sport może być wyposażone w silnik wysokoprężny 1.6 Multijet o mocy 130 KM lub nową jednostkę benzynową 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM.

Czytaj też:
Nowy Fiat Tipo i Fiat Tipo Cross: nowe silniki, design, wersje i technologia

Galeria:
Nowy Fiat Tipo wyceniony
Źródło: FCA