Hyundai ogłasza ceny nowego Santa Fe

Hyundai ogłasza ceny nowego Santa Fe

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe Źródło: HMP
Jeszcze w tym miesiącu w salonach sprzedaży pojawi się nowa wersja Hyundaia Santa Fe. Gama obejmuje hybrydę typu Plug-in oraz 2,2-litrowego diesla, który występuje tylko w topowej odmianie wyposażenia. Ceny zaczynają się od 165 900 złotych.

Hyundai Santa Fe wyróżnia się na tle poprzednika nową grafiką przedniego pasa, układem połączonej osłony chłodnicy oraz światłami do jazdy dziennej, które swoją formą przypominają literę T. Do tego dochodzą masywne nadkola, pionowo ustawione wloty powietrza w zderzaku oraz 20-calowe felgi aluminiowe, które będzie można wybrać z listy opcji jako element pakietu Luxury.

Producent podkreśla, że na zmianach zyskała również kabina pasażerska, w której nie brakuje miękkich w dotyku materiałów wykończeniowych. Oprócz ekranu obsługi systemu infotainment uwagę zwracają również: zestaw cyfrowych zegarów z wyświetlaczem 12.3" oraz selektor zmiany trybów jazdy. Pokrętło sterujące umieszczono w wygodnym miejscu na konsoli środkowej.

Nowy Hyundai Santa Fe. Układy napędowe

W początkowym okresie model koreańskiej marki dostępny będzie z silnikiem 1.6 T-GDi Smartstream oraz współpracującą z nim jednostką elektryczną o mocy 44,2 kW – ta ostatnia zasilana jest z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 1,49 kWh. Zastosowany układ hybrydowy ma łączną moc rzędu 230 KM oraz maksymalnie 350 Nm momentu obrotowego. W ofercie figuruje zarówno wersja na dwa, jak i na cztery koła.

Hyundai Santa Fe jest również dostępny na polskim rynku z silnikiem dieslowskim o pojemności 2,2 litra. Czterocylindrowiec wytwarza maksymalnie 202 KM oraz moment obrotowy na poziomie do 440 Nm, który trafia na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni DCT.

W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego diesla składa się z aluminium zamiast żelaza, dzięki czemu masa konstrukcji zmniejszyła się o 19,5 kg. Zmodyfikowano również wałek rozrządu oraz dodano nowy układ wtryskowy generujący ciśnienie 2200 zamiast 2000 barów, jak w poprzedniej wersji.

Hyundai Santa Fe. Ceny w Polsce

SUV koreańskiej marki dostępny jest w trzech odmianach wyposażenia: Premium, Executive i Platinum. Wszystkie wersje standardowo występują w konfiguracji pięcioosobowej, natomiast wariant siedmioosobowy można zamówić za dopłatą 5 000 złotych. „Siedmiomiejscówka” oferuje ponadto nawiew i panel do sterowania klimatyzacją z tyłu, a także dodatkowy port USB, jak informuje IBRM Samar.

Gamę otwiera wersja Hyundai Santa Fe Premium, którą wyceniono na kwotę od 165 900 złotych (wariant z napędem na dwa koła). Warto zauważyć, że cena podstawowa modelu jest niższa o 9 500 złotych, a ponadto samochód zapewnia znacznie bogatsze wyposażenie standardowe niż poprzednik.

Wersja Premium nowego Santa Fe

Na pokładzie znajduje się system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica i fotele przednie, stacja multimedialna z 8-calowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i łącznością Android Auto/Apple Car Play, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem 4,2", inteligentny tempomat z układem Stop&Go, asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu i funkcją Junction Turning, asystent utrzymania pasa ruchu, lusterka składane elektrycznie, a także reflektory ledowe.

Ponadto w wersji wyposażenia Premium występuje automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z funkcją odparowywania szyb, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujnik deszczu, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, felgi 17-calowe oraz Bluetooth z funkcją wybierania głosowego.

Pakiet Drive umożliwia dokupienie elektrycznie sterowanych foteli przednich, regulacji wysokości siedzenia pasażera oraz systemu monitorowania tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi – za 3 500 złotych.

Executive jest wyżej w gamie

Zajmująca wyższe miejsce w hierarchii odmiana Hyundai Santa Fe Executive kosztuje od 193 900 złotych. W odróżnieniu od poprzednika omawiana wersja obejmuje aktywny system monitorowania martwego pola lusterek, monitoring ruchu poprzecznego, zestaw kamer 360°, monitorowanie tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi, funkcję automatycznego utrzymania auta na pasie ruchu, tapicerkę skórzaną, deskę rozdzielczą ze skórzanym wykończeniem, oświetlenie nastrojowe kabiny, cyfrowe zegary z 12-calowym wyświetlaczem, podgrzewane tylne siedzenia, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów, a także żaluzje w tylnych drzwiach.

Dodatkowo w wersji Executive figuruje system kontroli zjazdu ze wzniesienia, elektryczny hamulec postojowy z Auto Hold, możliwość wyboru trybu jazdy, przednie czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne z kompasem, reflektory projekcyjne Bi-LED, tylne światła diodowe, asystent świateł drogowych, oświetlenie powitalne, przyciemniane szyby tylne, chromowane klamki zewnętrzne i osłona chłodnicy, a także fotel kierowcy z możliwością elektrycznej regulacji.

Pakiet Navi, w skład którego wchodzi system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym, fabryczna nawigacja, łączność Bluelink, nagłośnienie firmy Krell z centralnym głośnikiem i wzmacniaczem, kosztuje 7 000 złotych.

Pakiet Tech, który oferuje inteligentne otwieranie klapy bagażnika, wyświetlacz Head-Up (wskazania na szybie), fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w czterech kierunkach i elektrycznie wysuwanym podparciem ud oraz wentylowane fotele przednie, dostępny jest w cenie 10 000 złotych.

Platinum kosztuje ponad 200 tys. zł

Topową wersję Platinum z napędem hybrydowym wyceniono na 213 900 złotych. Natomiast odmiana z silnikiem wysokoprężnym, która występuje tylko w tej wersji wyposażenia, kosztuje 235 900 zł, czyli o 9 700 złotych mniej niż poprzednik z silnikiem 2.2 CRDI. Uwzględniając fakt, że samochód dysponuje udogodnieniami, które w poprzedniku wymagały dokupienia pakietu Inspiration (15 000 złotych), nowy model w omawianej konfiguracji jest tańszy o prawie 25 000 złotych, a przy tym posiada bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Wersja Platinum zawiera elementy poziomu Executive oraz pakietów Navi i Tech, a także system sprawdzania poziomu zmęczenia kierowcy, funkcję bezpiecznego wysiadania z auta, monitoring znaków ograniczenia prędkości, asystenta jazdy autostradowej, gniazdko elektryczne 220V, samopoziomujące zawieszenie tylnej osi oraz 19-calowe felgi dla wersji hybrydowej ("dwudziestocalówki" dla diesla 2.2 CRDI).

Za rok jeszcze bardziej „na bogato”

W przyszłym roku Hyundai Santa Fe otrzyma opcjonalny pakiet Luxury. Zawiera on zarezerwowane tylko dla tej wersji 20-calowe koła oraz zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia zamiast matowej czerni. W ofercie pojawi się także funkcja zapobiegająca kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania i asystent zdalnego parkowania, a także jeszcze mocniejsza hybryda Plug-in.

Czytaj też:
Polski debiut i polskie ceny Hyundai'a Tucsona

Galeria:
Hyundai Santa Fe
Źródło: IBRM Samar, Hyundai