Hyundai Tucson nowej generacji ma zelektryfikowane i tradycyjne napędy o mocy od 136 do 230 koni mechanicznych. Ceny rewolucyjnego designersko i innowacyjnego Tucsona startują od 99 900 zł. Po raz pierwszy dostępna w modelu Tucson wersja Hybrid została wyceniona na 137 900 zł
Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundai'a. Ponad 7 milionów Tucsonów zostało sprzedanych na całym świecie od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 2004 roku. 1,4 miliona sztuk sprzedano tylko w samej Europie, dzięki czemu Tucson stał się najlepiej sprzedającym się Hyundai'em w naszym regionie.
Nowy Hyundai Tucson. Rewolucyjny design
Tucson Nowej Generacji charakteryzuje się awangardowym designem i został zbudowany w oparciu o najnowocześniejsze technologie. Samochód oferuje także największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów.
Silnik benzynowy
-
1.6 T-GDI 6MT 2WD o mocy 150KM
Silniki benzynowe z układem hybrydowym 48V
-
1.6 T-GDI 7DCT 2WD 48V o mocy 150 KM
-
1.6 T-GDI 7DCT 4WD 48V o mocy 180 KM
Silnik Diesla z układem hybrydowym 48V
-
1.6 CRDI 7DCT 2WD 48V o mocy 136 KM
Napędy hybrydowe
-
1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD o mocy 230 KM
-
1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD o mocy 230 KM
Nowy bazowy silnik benzynowy 1.6 T-GDI współpracujący z manualną skrzynią biegów (6MT) dysponuje mocą 150 koni mechanicznych oraz momentem obrotowy wynoszącym 250 Nm. Moc maksymalna wzrosła względem poprzednika o 18 KM, a moment obrotowy aż o 89 Nm. Dzięki temu znaczącej poprawie uległa elastyczność, a czas przyśpieszania od 0 do 100 km/h jest lepszy o 1,2 sekundy i wynosi obecnie 10,3 sekundy.
Nowe są także silniki benzynowe 1.6 T-GDI z układem hybrydowym 48V o mocy 150 i 180 koni mechanicznych, które sprawowane zostały z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Natomiast silnik Diesla 1.6 CRDI z układem hybrydowym 48V o mocy 136 KM ze skrzynią 7DCT został przeniesiony z poprzednika.
Zwieńczenie gamy stanowi nowo opracowany układ hybrydowy o mocy 230 koni mechanicznych. Jest to dynamiczna hybryda, która w zależności od wybranego napędu – na przednie koła lub na wszystkie koła – rozpędza się do 100 km/h w czasie od 8 do 8,3 sekundy. Napęd wyróżnia się także duża elastycznością dzięki zastosowaniu silników elektrycznych, a także niskim zużyciem energii.
Nowy Tucson. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
-
Poduszki bezpieczeństwa przednie
-
Poduszki bezpieczeństwa boczne i kurtynowe
-
Poduszka bezpieczeństwa centralna
-
Asystent ruszania pod górę (HAC)
-
Asystent stabilizacji przyczepy (TSA)
-
Hamulec pokolizyjny (MCB)
-
System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
-
Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA)
-
Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)
-
Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
-
Inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA)
-
Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
- System ratunkowy eCall
Cennik Hyundai'a Tucsona
Hyundai Tucson nowej generacji w podstawowej wersji Start z silnikiem 1.6 T-GDI 6MT 2WD 150KM został wyceniony na 99 900 zł. Poza licznymi systemami bezpieczeństwa wersja Start oferuje także klimatyzację manualną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system multimedialny z 8" ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, zdalne sterowanie radiem z kierownicy czy też światła do jazdy dziennej.
Hyundai Tucson Hybrid nowej generacji w podstawowej wersji Modern z układem hybrydowym kosztuje od 137 900 zł. Wyposażenie takie samochodu zawiera m.in. podgrzewane przednie fotele, obszytą skórą podgrzewaną kierownicę, klimatyzację automatyczną z funkcją automatycznego odparowywania, czujnik deszczu czy też aluminiowe felgi o średnicy 17” (tym samym co dla bazowego Tucsona). Dla wersji benzynowej dopłata do wersji Modern wynosi 10 000 złotych.
Środkowa wersja, Smart oferuje ponadto cyfrowe zegary z 10,25" kolorowym wyświetlaczem, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, lusterka boczne elektrycznie składane, tylne czujniki parkowania, szyby tylne przyciemniane, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, dwa porty USB dla pasażerów z tyłu, a wersjach benzynowej i hybrydowych 48V także 18 calowe felgi aluminiowe.
Kolejna wersja, Executive oferuje ponadto reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, światła tylne LED, oświetlenie nastrojowe wnętrza, system multimedialny z 10,25" ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacją fabryczną i systemem Bluelink, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów, dostęp bezkluczykowy, przednie czujniki parkowania, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, podgrzewane tylne fotele, panel do obsługi klimatyzacji z tyłu (trzecia strefa), asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z funkcją Junction Turning, a także listwy progowe Deluxe i fotel pasażera z regulacją wysokości.
Topowa wersja Platinum oferuje dodatkowo system monitorowania martwego pola (BCW), system monitorowania tylnej kanapy (RSA), system wyświetlający widok z martwego pola (BVM), system kamer 360°, system Premium Audio KRELL, dwukolorowe nadwozie z dachem w kontrastowym kolorze, felgi aluminiowe 19", inteligentną klapę bagażnika (z regulacją wysokości i prędkości otwierania).
Kolorowo, dwukolorowo, a to nie koniec
Klienci Tucsona nowej generacji mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym trzech nowych: Shimmering Silver, Amazon Grey i Teal. Ponadto opcja kontrastowego dachu w kolorze Phantom Black lub Dark Knight oferuje klientom większe możliwości personalizacji. Każdy kolor nadwozia można połączyć z dachem w kontrastowym kolorze.
W 2021 roku do oferty dołączy Tucson Plug-in nowej generacji z układem hybrydowym o mocy 265 koni mechanicznych oraz usportowione wersje N Line.
Czytaj też:
Odmieniony elektryczny Hyundai Kona. Wyszło mu na lepsze
Nowy Hyundai Tucson