6 najważniejszych faktów o nowym BMW X6

6 najważniejszych faktów o nowym BMW X6

Dodano: 
BMW X6
BMW X6 / Źródło: BMW
Ma gigantyczny grill, który może się świecić podczas jazdy, jak choinka. Ma laserowe światła i listę opcji na kilkadziesiąt stron. Ma dwa diesle i dwa benzyniaki od 265 do 530 koni. I ma robić wrażenie. Poznajcie nowe BMW X6.

BMW X6 - zawieszenie na każdą okazję
Zawieszenie przedniej osi oparte jest o podwójne wahacze trójkątne, a tylnej o pięciowahaczowe zawieszenie poprawiające dynamikę i komfort jazdy. Funkcja Dynamic Damper Control jest oferowana standardowo, a adaptacyjne zawieszenie M Professional z aktywną stabilizacją poprzeczną oraz układ kierowniczy Integral Active Steering opcjonalnie. W nowym X6 dostępne jest też zawieszenie pneumatyczne obu osi z funkcją automatycznego poziomowania. Wysokość nadwozia samochodu względem podłoża można zmieniać po naciśnięciu przycisku o 80 mm. Dla wszystkich wariantów, za wyjątkiem X6 M50i i X6 M50d, dostępny jest pakiet terenowy, który umożliwia kierowcy wybór spośród jednego z czterech trybów jazdy: na śniegu, piasku, żwirze lub nawierzchni kamienistej.

BMW X6 - silniki od 265 do 530 KM
Na dzień dobry BMW oferuje do X6 dwie jednostki benzynowe oraz dwa silniki wysokoprężne. Listę dostępnych jednostek napędowych otwiera model BMW M Performance z benzynowym silnikiem V8 o mocy 530 KM. W modelu X6 M50d pracuje sześciocylindrowy rzędowy silnik diesla o mocy 400 KM, z czterema turbosprężarkami. Niżej są dwa sześciocylindrowe silniki, rzędowa jednostka benzynowa o mocy 340 KM w X6 xDrive40i i rzędowy motor wysokoprężny w X6 xDrive30d o mocy 265 KM. Wszystkie modele są w standardzie wyposażone w ośmiobiegową skrzynię biegów Steptronic, z kolei napęd na cztery koła to najnowsza generacja układu xDrive. Dodatkowo elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego M wchodzi w skład wyposażenia wersji M Sport oraz opcjonalnego pakietu xOffroad.

BMW X6 - długa lista opcji
Wnętrze nowego BMW X6 jest jednocześnie ekskluzywne i sportowe. Układ kokpitu jest nowy, jeszcze bardziej nastawiony na kierowcę, choć w BMW to standard od ponad pół wieku. Oparcia tylnych siedzeń dzielą się w proporcji 40:20:40, a pojemność bagażnika wynosi od 580 do 1530 litrów. Opcjonalnie są dostępne wielofunkcyjne siedzenia z możliwością masowania w przypadku fotela kierowcy i pasażera z przodu, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, uchwyty napojów z regulacją temperatury, szklane aplikacje na wybranych przełącznikach i elementach sterujących, panoramiczne okno dachowe Sky Lounge, zestawy zapachowe wnętrza Ambient Air oraz system dźwiękowy surround Bowers & Wilkins Diamond+ 3D. Jest na co wydać pieniądze.

BMW X6 - laserowe światła i gigantyczne koła
W nowym aucie świecić mogą (za dopłatą) laserowe światła Laserlight, które można będzie rozpoznać po niebieskich lampach w kształcie litery „X”. W standardzie samochód otrzyma 19-calowe koła z alufelgami, a opcjonalnie dostępne będą inne wersje kół o średnicach od 20 do 22 cali. BMW X6 M50i i BMW X6 M50d będą w standardowej wersji wyposażone w 21-calowe koła ze stopów lekkich.

BMW X6 - świecący... grill
Duża atrapa chłodnicy z pojedynczą ramką jest najbardziej uderzającą cechą przodu samochodu. To nowa moda w BMW, zapoczątkowana przez serię 7 i kontynuowana w X7. Budząca mieszane odczucia atrapa w X6 po raz pierwszy będzie dostępna z opcją wyposażenia w podświetlenie chłodnicy. Podświetlenie będzie uruchamiane przy otwarciu lub zamknięciu samochodu, a ponadto kierowca może je ręcznie włączyć i wyłączyć. Oświetlenie atrapy chłodnicy można także włączać podczas jazdy. Trudno o coś bardziej pretensjonalnego.

BMW X6 - większe i bardziej muskularne
Nowe BMW X6 ma nadwozie dłuższe od poprzednika o 26 milimetrów (obecnie 4935 mm) i szersze o 15 mm (obecnie 2004 mm). Dodatkowo nadwozie obniżono o 6 mm (obecnie 1696 mm), by uzyskać jeszcze bardziej muskularną sylwetkę. Rozstaw osi został zwiększony o 42 mm i w nowym modelu wynosi 2975 mm.
Czytaj także:
Ciężkie życie miliarderów – bliźniaków z BMW

Źródło: BMW

Czytaj także