Porsche Taycan pobił rekord Nürburgringu. Mamy nagranie

Porsche Taycan pobił rekord Nürburgringu. Mamy nagranie

Dodano: 
Porsche Taycan na Nurburgringu
Porsche Taycan na Nurburgringu / Źródło: Porsche
Kierowca testowy Lars Kern pokonał w elektrycznym Porsche Taycanie legendarny tor Nürburgring, znany jako „Zielone piekło”, w ciągu 7 minut i 42 sekund.

Czas okrążenia uzyskał na odcinku o długości 20,6 km, który zazwyczaj służy do prób rekordowych przejazdów. Kern poprowadził przedseryjny egzemplarz Porsche Taycana.

„Taycan nadaje się również na tory wyścigowe – w przekonujący sposób udowodnił to właśnie tutaj, na najtrudniejszym torze na świecie” – nie krył entuzjazmu kierowca.

Bicie rekordu poprzedziły długie testy. Już na wczesnym etapie projektowania inżynierowie ds. rozwoju zaczęli „jeździć” Taycanem po północnej pętli Nürburgringu na symulatorze – tak, aby przetestować i ocenić jego osiągi na wirtualnej wersji toru. Jednym z głównych celów tego procesu było zarządzanie energią elektryczną oraz temperaturą.

Taycan wcześniej przeszedł też próbę wytrzymałościową: w ciągu 24 godzin prototyp elektrycznego auta w ramach testu na torze wysokich prędkości w Nardò (Włochy) pokonał dystans 3425 km. W upalnych warunkach na północy Włoch prędkość samochodu wynosiła od 195 do 215 km/h. Przy temperaturze powietrza sięgającej 42 stopni Celsjusza i temperaturze toru dochodzącej do 54 stopni Celsjusza prototypowe Porsche dało radę – samochód musiał zatrzymywać się jedynie na szybkie ładowanie i zmianę kierowcy. Z kolei pod koniec lipca na pasie startowym lotniska przedseryjny egzemplarz przyspieszył od zera do 200 km/h 26 razy z rzędu. Średnia wartość przyspieszenia z mierzonych prób wynosiła poniżej 10 sekund. Różnica pomiędzy najlepszym a najgorszym wynikiem wynosiła 0,8 sekundy.

Taycan – pierwszy elektryk Porsche – ma dwa silniki elektryczne, przy przedniej i tylnej osi, dysponuje napędem 4x4. Napęd na wszystkie koła i systemy kontroli trakcji działają znacznie szybciej niż w przypadku systemów konwencjonalnych. Jeśli jedno koło ma większy poślizg, jednostki elektryczne regulują go w ułamku sekundy. Zintegrowany układ kontroli podwozia w czterech wymiarach – Porsche 4D-Chassis Control – analizuje i synchronizuje działanie wszystkich systemów podwozia w czasie rzeczywistym. Lista innowacyjnych systemów podwozia obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, w tym elektroniczne sterowanie pracą amortyzatorów PASM (Porsche Active Suspension Management), a także elektromechaniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oraz Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). „Rekordowy” egzemplarz wyposażono też w skrętną tylną oś i koła z 21-calowymi obręczami. Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym wynoszącym 800 woltów zamiast „normalnych” dla aut elektrycznych 400 woltów.

Czytaj także:
10 rzeczy, które wiemy o pierwszym elektryku Porsche

Źródło: Porsche

Czytaj także