Na topie zawsze hybrydy plug-in. Porsche ma ich już 12

Na topie zawsze hybrydy plug-in. Porsche ma ich już 12

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Źródło: Porsche
Elektryfikacja gamy Porsche to nie tylko nowe Porsche Taycan, ale także hybrydy plug-in, których jest już 12.

Samochodziarze mają do wyboru modele z linii Panamera i Cayenne o mocy od 462 do 680 KM. Dzięki możliwości ładowania akumulatora z gniazdka na odcinku kilkudziesięciu kilometrów auta jeżdżą lokalnie bezemisyjnie.

Samochody hybrydowe mają w Porsche długą tradycję – a nawet bardzo długą, ponieważ założyciel firmy Ferdynand Porsche wspólnie z Jacobem Lohnerem zbudował pierwszy taki pojazd już w 1900 r. Współcześnie producent sportowych samochodów poligonem doświadczalnym dla rozwiązań stosowanych w autach seryjnychuczynił tor wyścigowy.

Porsche Cayenne E-Hybrid

Już w 2010 r. firma Porsche zbudowała 911 GT3 R Hybrid (typ 997), a 3 lata później zaprezentowała supersamochód nowej ery – 918 Spyder. Jego zaawansowany hybrydowy napęd plug-in zapewniał moc 887 KM i umożliwiał rozwinięcie prędkości 345 km/h przy średnim zużyciu paliwa 3,1 l/100 km. W 2013 r. 918 Spyder jako pierwszy seryjny samochód sportowy pokonał północną pętlę Nürburgringu w czasie krótszym niż 7 minut.

Rok 2014 przyniósł debiut wyścigowego prototypu 919 Hybrid, również hybrydowego. I w tym przypadku innowacyjny napęd pomógł osiągnąć niezrównane sportowe sukcesy – w tym trzykrotny triumf w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz trzykrotne zwycięstwo w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).

Jeśli chodzi o zwykłe auta to w 2010 r. zadebiutowało Cayenne S Hybrid z samoładującym się napędem hybrydowym, a w 2013 r. – hybrydowa Panamera S E-Hybrid z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (plug-in).

Po ostatnich debiutach gama hybryd plug-in Porsche obejmuje aż 12 wariantów modeli Panamera, Panamera Executive, Panamera Sport Turismo oraz Cayenne i Cayenne Coupe. Każdy z nich jest dostępny w wersji o mocy 462 lub 680 KM.

We wszystkich przypadkach to hybryda plug-in jest topowym wariantem w gamie. Przykładowo, 680-konna Panamera Turbo S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jej maksymalna prędkość wynosi 310 km/h.

W hybrydach ładowanie baterii z domowego gniazdka trwa około 6 godzin, a opcjonalna ładowarka pokładowa pozwala skrócić ten czas do ok. 2,4 h. Po naładowaniu samochody oferują 50 km zasięgu „na prądzie”. Równocześnie połączenie dwóch silników zapewnia dodatkowe korzyści w zakresie osiągów: w przypadku modelu Panamera Turbo S E-Hybrid już przy obrotach ledwie przekraczających prędkość biegu jałowego moment obrotowy wynosi 850 Nm.

Hybrydowe (typu plug-in) samochody Porsche dostępne w ofercie:

  1. Panamera 4 E-Hybrid,
  2. Panamera 4 E-Hybrid 10 Years Edition,
  3. Panamera 4 E-Hybrid Executive,
  4. Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo,
  5. Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo 10 Years Edition,
  6. Panamera Turbo S E-Hybrid,
  7. Panamera Turbo S E-Hybrid Executive,
  8. Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo,
  9. Cayenne E-Hybrid,
  10. Cayenne E-Hybrid Coupe,
  11. Cayenne Turbo S E-Hybrid,
  12. Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe.

Czytaj też:
Jest tańszy, bazowy Taycan. Też imponuje mocą

Źródło: Porsche