Jest cennik szalonego Audi RS6 Avant

Jest cennik szalonego Audi RS6 Avant

Dodano: 
Nowe Audi RS6 Avant
Nowe Audi RS6 Avant / Źródło: Audi
To jeden z najbardziej charakterystycznych i niesamowitych samochodów na rynku. Ma 600 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a jest idealnym kombi do zawożenia dzieci do szkoły. Audi właśnie wyceniło RS6 Avant na polskim rynku. Kwota nie zaskakuje, ale ceny opcji ścinają z nóg.

Nowe Audi RS6 Avant
Poprzedni model RS6 Avant miał 560 KM. Jednak wersja Performance dodawała kolejnych 45 koni. Wóz można było więc zamawiać z silnikiem o mocy 605 KM. Nowy model ma wyjściowo 600 KM. Z czasem, wzorem BMW M5 (ma 600 KM, ale z pakietem Competition 625 KM), w wersji Performance moc zostanie zapewne podniesiona. Czy do 650 KM?

Nowe Audi RS6 Avant
Silnik w nowym RS6 Avant to jednostka 4.0 TFSI V8. 600 KM to nie wszystko, bo jednostka posiada układ mild-hybrid. Miękka hybryda pozwala na „żeglowanie”, czyli jazdę z wyłączonym silnikiem i wspomaga rozruch oraz dodaje momentu obrotowego.

Nowe Audi RS6 Avant
Jeśli o momencie mowa, to nowe Audi RS6 Avant ma moment obrotowy 800 Nm, o 100 Nm większy niż u poprzednika. Całość dostępna jest w szerokim zakresie od 2100 do 4500 obr./min.

Nowe Audi RS6 Avant
Osiągi powalają, sprint do 100 km/h zajmuje tylko 3,6 sekundy. Do 200 km/h auto rozpędza się w 12 sekund. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Samochód może być wyposażony w opcjonalny pakiet dynamiczny, który zwiększa Vmax do 280 km/h lub w pakiet dynamiczny plus, wówczas Vmax to 305 km/h.

Nowe Audi RS6 Avant
Auto przyspiesza ostro, ale i ostro hamuje. Koła mają (opcjonalnie) 22 cale, a tarcze hamulcowe mają 44 cm średnicy i 10 tłoczkowe zaciski. Opcjonalnie dostępna jest też tylna skrętna oś i dwa typy zawieszenia. Napęd za pośrednictwem quattro trafia na cztery koła, 60 proc. na tył i 40 proc. na przód, ale aż do 85 proc. momentu może trafiać na tył. Siłę przenosi konwencjonalna 8-biegowa skrzynia automatyczna.

Nowe Audi RS6 Avant
Cena tego cacka to 589 500 zł. To nieco drożej niż BMW M5 (jako wyłącznie sedan kosztuje 20 tys. zł mniej) i nieco taniej niż Mercedes-AMG E 63 S kombi (ten kosztuje 30 tys. więcej).

Nowe Audi RS6 Avant
Drogo Audi liczy sobie za opcje, które, no cóż, warto rozważyć. Ceramiczne hamulce kosztują 51 800 zł. Ale razem z pakietem RS Dynamic Plus (przesunięcie limitu do 305 km/h, tylna oś skrętna, sportowy układ kierowniczy, sportowa szpera) już 82 800 zł. 22-calowe felgi to koszt 11 520 zł, system nagłośnienia Bang & Olufsen 30 510 zł, pakiet stylizacyjny Carbon 26 770 zł, a wydech RS 8060 zł. Skonfigurowanie RS6 Avant za 1 milion zł to żaden problem. Powodzenia.
Czytaj też:
7 faktów o Audi RS7 Sportback
Czytaj też:
Messi musi oddać swój samochód

Źródło: Audi

Czytaj także