Dwuosobowy model z otwartym kokpitem jest hołdem dla samochodów sportowych McLaren-Elva zaprojektowanych w latach 60. przez Bruce’a McLarena.
Najlżejszy z samochodów stworzonych dotąd przez McLaren Automotive jest wyposażony w dedykowane podwozie i karoserię z włókna węglowego, unikalne fotele z tego samego materiału oraz hamulce węglowo-ceramiczne. Auto nie ma dachu, przedniej szyby i okien.
Kierowcę i pasażera chroni pierwszy na świecie aktywny system zarządzania powietrzem Active Air Management System (AAMS), który reguluje przepływ powietrza utrzymując jednocześnie kontakt pasażerów z otoczeniem.
Zapierające dech w piersiach osiągi pochodzą z silnika V8 doładowanego podwójną turbiną. Jego moc to 815 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa poniżej 3 sekund, a 0-200 km/h szybciej niż McLaren Senna – jedynie w 6,7 sekundy.
Poczwórny wydech ze stopu Inconel (nikiel, chrom i żelazo) oraz tytanu dostarcza wyjątkowego dźwięku oraz wzmacnia moc silnika poprzez redukcję ciśnienia zwrotnego. Auto ma aktywną aerodynamikę, połączone aktywne hydrauliczne zawieszenie i elektro-hydrauliczne sterowanie.
Wyprodukowanych zostanie 399 egzemplarzy nowego McLarena Elvy, dostępnych na zamówienie. Cena to 2 064 115 euro, jednak jej ostateczna wysokość zależy od stopnia personalizacji, którą daje McLaren Special Operations (MSO).
Czytaj też:
Pierwszy McLaren rozbity w Warszawie