Najbardziej sportowy Macan już jest. Ile kosztuje GTS?

Najbardziej sportowy Macan już jest. Ile kosztuje GTS?

Dodano: 
Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS / Źródło: Porsche
Porsche uzupełnia serię modelową Macan o najbardziej sportowy wariant. Nowy Macan GTS jest lżejszy, bardziej narowisty i ma 380 KM.

Porsche Macan GTS
Nowego Macana GTS łatwo poznać także z zewnątrz. Charakterystyczny wygląd nadaje mu standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii nadwozia oraz nowymi osłonami progów. Przedni pas wyróżniają elementy lakierowane na czarno, czyli wizytówka wszystkich modeli Porsche z rodziny GTS. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System (PDLS). Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać. W Polsce ceny modelu zaczynają się od 366 tys. zł.

Porsche Macan GTS
Jest niespodzianek więcej, seryjnie montowany jest sportowy układ wydechowy – specjalnie dostosowany do wariantu GTS. Jednak sedno wrażeń dźwiękowych stanowi silnik V6, układ „centralnego turbo” – czyli dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami – zapewnia bezpośrednią reakcję na zmianę obciążenia. Maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm i jest dostępny w zakresie prędkości obrotowych – od 1750 do 5000 obr./min.

Porsche Macan GTS
To wszystko połączono ze standardowymi 20-calowymi obręczami RS Spyder Design i dużymi żeliwnymi hamulcami (tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu). Opcjonalnie hamulce można dodatkowo udoskonalić, zamawiając układ Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Porsche Macan GTS
Oznaczenie GTS pochodzi od słów Gran Turismo Sport. W tym aucie nie chodzi tylko o cyferki przyspieszenia, ale przede wszystkim dynamikę jazdy. System kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został w Macanie GTS specjalnie dostrojony, a podwozie – w celu zapewnienia większej dynamiki poprzecznej – obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm.

Porsche Macan GTS
Każda wersja GTS Porsche to połączenie mocnego silnika, zorientowanego na osiągi podwozia i charakterystycznego designu oraz wzbogaconego wyposażenia. Sercem Macana GTS jest 2,9-litrowy silnik V6 biturbo, który osiąga moc 380 KM. To o 20 KM więcej niż poprzednik. W połączeniu z przystosowaną na nowo dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowa wersja SUV-a może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 s, o 0,3 s szybciej niż wcześniej. Prędkość maksymalna auta wynosi 261 km/h.
Czytaj także:
Porsche podnosi poprzeczkę. Najmocniejszy Macan ma 440 KM
Czytaj także:
Pojazd rodziny Jetsonów stworzą wspólnie Boeing i Porsche

Źródło: Porsche

Czytaj także