Producenci myślą, że mają mocne SUV-y. I wtedy wchodzi Alpina

Producenci myślą, że mają mocne SUV-y. I wtedy wchodzi Alpina

BMW Alpina XB7
BMW Alpina XB7Źródło:Alpina
Poznajcie Alpinę XB7 – ultraluksusowego SUV-a zbudowanego na bazie BMW X7. Osiągi ścinają z nóg, a sportowe wyposażenie jeszcze podkręca emocje.

Alpina to firma, która produkuje auta na bazie aut BMW. Ma jednak własną tożsamość, historię, a jej auta są na tyle inne od pierwowzorów, że są sprzedawane pod oddzielną marką, właśnie Alpina.

BMW Alpina XB7
Pierwsze w historii BMW Alpina XB7 łączy zalety przestronnego i luksusowego pojazdu Sports Activity Vehicle (nazwa Bawarczyków na SUV-a) z dynamiką jazdy, zwinnością i mocnym, supernowoczesnym układem napędowym.

BMW Alpina XB7
Moc generuje 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który dostarcza 621 KM i ma maksymalny moment obrotowy 800 Nm dostępny już od 2000 obr./min. BMW Alpina XB7 dostarcza moc na żądanie w całym zakresie obrotów. BMW Alpina XB7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy i może osiągnąć maksymalną prędkość 290 km/h, dzięki czemu jest jednym z najszybszych sportowych SUV-ów na świecie. Przyspieszenie do 200 km/h zajmuje 14,9 sekundy.

BMW Alpina XB7
Auto ma sportowe zawieszenie Alpina, z dwuosiowymi sprężynami pneumatycznymi, precyzyjnie wyważonym układem amortyzatorów i aktywną stabilizacją przechyłu. Pozwala na ustawienia od luksusowego komfortu jazdy do zaawansowanych, wyścigowych i dynamicznych możliwości.

BMW Alpina XB7
Zintegrowany aktywny układ kierowniczy został dostosowany przez Alpinę, aby zapewnić bezpośrednią reakcję na kierowanie i wyjątkową stabilność kierunkową w całym zakresie prędkości. Wysokość BMW Alpiny XB7 można obniżyć łącznie o 40 mm, aby poprawić prowadzenie i dynamikę jazdy, szczególnie przy wyższych prędkościach. Opcjonalne kute lekkie aluminiowe felgi Alpina Classic (23 cale) to największe jak dotąd montowane koła w pojeździe produkcyjnym BMW Alpina. Nowe koła znacznie zmniejszają masę nieresorowaną, a unikatowe opony Pirelli P Zero „ALP” zostały specjalnie opracowane, aby spełnić wymagania dotyczące wydajności auta. Trakcją zarządza elektronicznie regulowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu tylnej osi w połączeniu z opracowanym przez Alpinę wariantem słynnego układu napędowego na cztery koła BMW xDrive.

BMW Alpina XB7
Każdy detal wnętrza BMW Alpina XB7 został precyzyjnie wykonany, aby zapewnić komfort i przyjemność. Trzy rzędy siedzeń – opcjonalnie dostępne w wysokiej jakości skórze Lavaliba – mogą pomieścić sześciu lub siedmiu pasażerów. Eleganckie udoskonalenia Alpina, takie jak kontroler iDrive w szkle kryształowym z laserowym logo Alpina, przyczyniają się do wyjątkowej atmosfery wnętrza.

BMW Alpina XB7
Specjalnie opracowany sportowy układ wydechowy Alpina to wyjątkowe urządzenie ze stali nierdzewnej. Zapewnia zarówno wizualne, jak i dźwiękowe wrażenia, ma na celu zmniejszenie ciśnienia wstecznego i oferuje odważny, naturalny dźwięk potężnego silnika V8. Kierowca może wpływać na dźwięk, przełączając między trybami Komfort i Sport, które kontroluje aktywne klapy wydechowe.
Czytaj też:
Tak źle nie było od 16 lat. Import samochodów runął
Czytaj też:
Kierowca BMW jechał 250 km/h. Akurat on powinien unikać policji

Opracował:
Źródło: Auto FUS