BMW ma nowe logo. Przezroczyste i „cyfrowe”

BMW ma nowe logo. Przezroczyste i „cyfrowe”

Dodano: 
Nowe logo BMW
Nowe logo BMW / Źródło: BMW
Bawarski koncern po 23 latach zmienił logo, po raz piąty w swojej historii. Zdania są podzielone.

Pierwsze logo BMW – symbol Bawarii w kole oraz napis BMW – zostało zarejestrowane w 1917 roku. Potem zmieniano je w latach 1933, 1953, 1967 i 1997. Teraz przyszedł czas na nowe logo. „Zmodyfikowano logo komunikacyjne BMW, BMW i i BMW M, czcionkę oraz zasady projektowania” – czytamy w komunikacie Bawarczyków.

BMW oświadczyło, że „marka dostosowuje się do zmieniających się oczekiwań i przyzwyczajeń wizualnych, a także do epoki cyfrowej”.

Nowe logo jest minimalistyczne i dwuwymiarowe. Stare było trójwymiarowe. Zrezygnowano też z czarnej obwódki znaku, co jest największą zmianą.

Światowa premiera nowych znaków marki BMW nastąpiła 3 marca 2020 roku. Zostanie wdrożona we wszystkich środkach komunikacji (online i offline), jak również na międzynarodowych targach i imprezach. Nowe logo jest nowym wizerunkiem medialnym BMW i będzie używane równolegle do istniejącego logo. Nie będzie stosowane na pojazdach ani do oznakowania zewnętrznego i wewnętrznego punktów dealerskich. Tam nadal używane będzie istniejące logo.

Auto-Świat cytuje designerów specjalizujących się we wzornictwie. Zdania są podzielone.

Od kilku dni najnowsze logo komentują media. Armit Vit, szef serwisu Brand New, powiedział, że „czarny pierścień sprawiał, że logo było ikoniczne i eleganckie, a w wersji przezroczystej sprawia wrażenie, jakby czegoś mu brakowało”. The Verge chwali rezygnację ze „staroświeckich efektów 3D”, a serwis Creative Bloq pisze, że „prostota sugeruje, że [znak] został odświeżony z myślą o cyfrowej erze, ale jednocześnie odzwierciedla 103-letnie dziedzictwo marki”.

Czytaj też:
Wybrano Samochód Roku 2020!
Czytaj też:
Tak wygląda nowe auto Roberta Kubicy

Opracował:
Źródło: BMW

Czytaj także