Supersportowe auto ma moc 730 KM, uzyskiwaną z silnika V8 z „płaskim” wałem korbowym. Wymusza zapłony naprzemiennie w obu rzędach cylindrów, dzięki czemu wymiana ładunku jest sprawna i równomierna, a jednostka odznacza się agresywną responsywnością. Do zalet płaskiego wału korbowego należą też niezwykła „gładkość” pracy silnika oraz wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych.
Dźwięk V8
Kolejną charakterystyczną cechą takiej jednostki jest jej wyrazisty dźwięk. W celu optymalnego wykorzystania pojemności skokowej, a co za tym idzie – potencjału osiągów 4,0-litrowego silnika biturbo V8, inżynierowie AMG przenieśli stronę wydechową pomiędzy rozwidlone rzędy cylindrów widlastej „ósemki”.
Motor nowego AMG GT Black Series bazuje na 4-litrowym silniku V8 biturbo z suchą miską olejową. Z uwagi na liczne modyfikacje otrzymał inne oznaczenie wewnętrzne – M178 LS2. Osiąga maksymalną moc 730 KM przy 6700-6900 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 800 Nm w zakresie 2000-6000 obr./min. i „kręci się” do 7200 obr./min. Nowe wałki rozrządu oraz kolektory wydechowe są dostosowane do nowej kolejności zapłonu i dodatkowo usprawniają cykl.
Większe sprężarki
Obie turbosprężarki typu twin-scroll zamontowano na łożyskach tocznych, podobnie jak w topowym AMG GT 4-drzwiowym Coupé, co optymalizuje reakcję przepustnicy. Jednak w Black Series turbosprężarki otrzymały większy wirnik kompresora, dzięki któremu mogą łącznie dostarczać 1100 kg powietrza na godzinę. Dla porównania, w przypadku AMG GT R wartość ta wynosi 900 kg/h.
Osiągi
Nowa jednostka zapewnia AMG GT Black Series imponujące osiągi: dwudrzwiowe coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, a do 200 km/h – w niecałe 9 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.
Siła napędowa jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej przekładni AMG Speedshift DCT 7G, którą umieszczono przy tylnej osi. Na potrzeby AMG GT Black Series skrzynia została zmodyfikowana i dostosowana do zwiększonego momentu obrotowego. Wydłużono poprzednie limity regulujące wydajność zmiany przełożeń i czas reakcji. W rezultacie są one lepiej dopasowane do warunków torowych.