Na liście wyposażenia Rio po faceliftingu pojawiły się reflektory wykonane w technologii LED zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej, wiele systemów asystujących znanych z samochodów wyższych klas. Należą do nich, między innymi, asystent pasa ruchu, system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdu i pieszego na jezdni, system monitorowania martwego pola, asystent ruszania na wzniesieniu, system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe i odwrotnie oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy.
Samochody dodatkowo będą mogły być wyposażone w system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania rowerzysty, system zapobiegania kolizji z pojazdem, który znajduje się w martwym polu, przednie czujniki parkowania, system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta utrzymania samochodu na środku pasa ruchu, aktywny tempomat i system automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji podczas cofania. Najważniejszą nowością Rio po faceliftingu, która kryje się pod maską, jest pierwszy w autach marki Kia układ hybrydowy z instalacją o napięciu 48V z benzynową jednostką napędową, współpracującą z mechaniczną skrzynią biegów wyposażoną w sprzęgło sterowane elektrycznie („clutch-by-wire”).
Rio po faceliftingu po raz pierwszy dostępne będzie z układem napędowym typu mild-hybrid. Mechaniczna skrzynia biegów wyposażona jest w sprzęgło sterowane elektrycznie („clutch-by-wire”), które poprawia wydajność układu napędowego. Zmodyfikowana gama jednostek napędowych obejmuje m.in. nowy silnik T-GDi „Smartstream” o pojemności 1,0 litra i mocy 100 KM. Zastosowano też system UVO Connect drugiej generacji i system multimedialny spotykany w samochodach z wyższych segmentów.
Nowe systemy wspomagające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo obejmują Lane Following Assist, Smart Cruise Control, Forward Collision-Avoidance Assist oraz Blind-Spot Collision-Avoidance Assist
Oferta Rio po faceliftingu obejmuje 3 standardowe wersje wyposażenie – M, L i GT Line – oraz wersję limitowaną Business Line. Ta ostatnia bazuje na Rio w wersji L, której cena wynosi od 60 990 zł i dodatkowo jest wyposażona w elementy o łącznej wartości 8 500 zł. Promocyjną cenę pakietu Business Line ustalono na 5 000 zł.
Zgodnie z oczekiwaniami klientów marki podstawowym silnikiem Rio pozostała 1,2-litrowa, czterocylindrowa, wolnossąca jednostka napędowa, którą w ramach faceliftingu popularnego modelu poddano znacznym modyfikacjom. Cena wersji M z tym silnikiem wynosi 51 490 zł i jest o 2 500 zł wyższa w porównaniu z ceną modelu sprzed liftingu. Do wersji L trzeba dopłacić 9 500 zł, do topowej – GT Line – 21 000 zł.
4 000 zł dopłaty wymaga przesiadka do Rio napędzanego 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi z nowej rodziny Smartstream, który zapewnia znacznie lepsze osiągi niż jednostka podstawowa. Silnik ten jest wyposażony w zaawansowany system zmiennego sterowania czasem otwarcia zaworów (CVVD) i może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub z dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach. Dopłata do przekładni z dwoma sprzęgłami, która pracuje w trybie automatycznym, wynosi 6 000 zł.
Na szczycie gamy silników do nowego Rio znajduje się hybrydowy zespół napędowy typu mild hybrid z instalacją o napięciu 48V, na który składają się turbodoładowana jednostka napędowa 1.0-TGDi, silnik elektryczny o mocy 10 kW oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah. Maksymalna moc zespołu napędowego z rodziny EcoDynamics+ wynosi 120 KM, a maksymalny moment obrotowy 200 Nm (z przekładnią dwusprzęgłową). Rio z układem napędowym typu mild hybrid i mechaniczną skrzynią biegów wyposażoną w sprzęgło sterowanie elektrycznie („clutch by wire”) kosztuje od 59 990 zł.
Czytaj też:
Kia wyceniła największego SUV-a. Nowe Sorento od 157 900 zł
Nowa Kia Rio