Zwykły sedan przestał być zwykły. Nowy Hyundai Elantra w wersji N Line i Hybrid

Zwykły sedan przestał być zwykły. Nowy Hyundai Elantra w wersji N Line i Hybrid

Hyundai Elantra Sedan N Line
Hyundai Elantra Sedan N Line Źródło: Hyundai
Hyundai rozszerza gamę modelu Elantra o wersje N Line oraz Hybrid. Brakowało ich w ofercie dla tych ceniących sobie sportowy sznyt i eko: -nomię i -logię.

Hyundai wprowadza na rynek nową Elantrę N Line. Model został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewnić większą radość z jazdy. Elantra N Line napędzana jest przez benzynowy silnik turbodoładowany 1.6 T-GDI z sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią (DCT), który wytwarza 201 koni mechanicznych i 265 Nm momentu obrotowego. Inżynierowie Hyundaia wprowadzili kilka modernizacji mechanicznych w zawieszeniu Elantry, aby zwiększyć sztywność i przyczepność, a także zastosowali 18-calowe felgi aluminiowe, niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe i większe przednie tarcze hamulcowe.

Elementy wyposażenia, takie jak łopatki zmiany biegów i system wyboru trybów jazdy, zapewniają sportowe doznania za kierownicą. Z kolei elementy wystroju wnętrza, w tym obszyta skórą, perforowana kierownica z logo N, sportowe fotele N ze skórzaną tapicerką, dźwignia zmiany biegów z metalowymi akcentami i skórzanymi wstawkami oraz aluminiowe nakładki na pedały stanowią uzupełnienie sportowego designu nadwozia.

Kaskadowy grill Elantry ma bardziej agresywny wygląd dzięki złożonemu geometrycznemu wzorowi. Wloty powietrza w kształcie strzał w dolnej części przodu o sportowej stylistyce wspomagają aerodynamikę i chłodzenie silnika.

Listwy progowe wersji N Line i 18-calowe felgi aluminiowe podkreślają niską i szeroką sylwetkę sedana. Z boku dynamiczną linię nadwozia w stylu fastbacka podkreślają przypominające strzały przetłoczenia na panelach nadwozia, które sprawiają wrażenie ruchu do przodu. Czarne błyszczące listwy na nadkolach, lusterka boczne i listwy progowe nadają całości nowoczesnego wyrafinowania.

Hyundai wprowadza również części N Performance dla tych, którzy chcą dodatkowo dostosować modele N Line do swoich preferencji. Części N Performance zapewniają bardziej sportowe wrażenia z jazdy niż modele bazowe.

Przewidziano także szereg funkcji wspomagających kierowcę, bezpieczeństwa i wygody, w tym asystent unikania kolizji czołowych (FCA), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), asystent świateł drogowych (HBA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW) i aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) z asystentem unikania kolizji z tyłu (RCCA). Ponadto właściciele modelu Elantra N Line otrzymają cyfrowy klucz Hyundai oraz bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple Car Play.

Po wprowadzeniu na rynek nowej Elantry N Line, Hyundai planuje wprowadzenie modelu Sonata N Line z benzynowym silnikiem 2.5 T-GDI GDI w 2020 roku.

Nowa Elantra Hybrid

Nowa Elantra Hybrid ma trafić do sprzedaży w Korei w trzecim kwartale 2020 roku, a wkrótce potem na innych światowych rynkach. Nowa Elantra Hybrid pojawia się po 11 latach premiery modelu Elantra LPI Hybrid. Zaprezentowany w 2009 model roku model był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem hybrydowym przystosowanym do pracy na skroplonym gazie naftowym (LPG).

Elantra Hybrid jest wyposażona w czterocylindrowy silnik GDI pracujący w cyklu Atkinsona o pojemności 1,6 litra. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 32 kW, zasilany jest akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym o pojemności 1,32 kWh, umieszczonym pod tylnymi siedzeniami. Silnik 1.6 GDI w połączeniu z silnikiem elektrycznym w Elantra Hybrid zapewnia łączną moc 141 koni mechanicznych i moment obrotowy do 265 Nm.

Galeria:
Hyundai Elantra Sedan N Line
Źródło: Hyundai
 0

Czytaj także