Nowy Mercedes-Benz Klasy S. Luksus w zupełnie nowej odsłonie

Nowy Mercedes-Benz Klasy S. Luksus w zupełnie nowej odsłonie

Nowy Mercedes Klasy S
Nowy Mercedes Klasy SŹródło:Daimler
„Klasa S to najlepiej sprzedająca się luksusowa limuzyna na świecie. W najnowszej generacji oferuje klientom innowacyjność, bezpieczeństwo, komfort i jakość na niespotykanym dotąd poziomie”. Tak mówi prezes Daimlera. Czy nowa limuzyna potwierdza jego zapewnienia?

Ola Källenius, prezes Daimler AG i Mercedes-Benz AG, dodaje „Nowa Klasa S potwierdza nasze dążenie do budowania najlepszego samochodu świata”.

W Niemczech nową Klasę S będzie można zamawiać od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu 2020 r. Wprowadzenie na rynku USA i Chin rozpocznie się w lutym 2021 r.

System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jak żadna inna nowość ostatnich lat radykalnie wpłynął na sposób obsługi samochodów Mercedes-Benz. W nowej Klasie S debiutuje jego druga generacja. Zarówno w zakresie osprzętu, jak i oprogramowania poczyniono postępy: wysokojakościowe wyświetlacze (we wnętrzu może znajdować się do pięciu ekranów), częściowo w technice OLED, ułatwiają sterowanie pojazdem oraz funkcjami z zakresu komfortu. Znacząco poszerzono możliwości personalizacji, a obsługa stała się bardziej intuicyjna – np. nowy trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy oferuje widok przestrzenny.

Na życzenie dostępne są dwa różne wyświetlacze head-up. Większy z nich oferuje treści z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR) – np. w trybie nawigacji na pasie jezdni wyświetla animowane strzałki skrętu. Obraz pojawia się w wirtualnej przestrzeni, w odległości 10 metrów przed kierowcą, a jego powierzchnia odpowiada monitorowi o przekątnej 77 cali.

W nowej generacji modelu wnętrze w pełni przekształciło się – jak to ujmuje Mercedes – w azyl pomiędzy domem, a miejscem pracy. W obu wariantach – z krótkim i długim rozstawem osi – niemal wszystkie wymiary związane z komfortem są większe niż w poprzedniku, zarówno dla przednich, jak i tylnych siedzeń.

Nowa Klasa S. Komfort i bezpieczeństwo

W środku deska rozdzielcza połączona została z konsolą środkową, góruje nad resztą i ma minimalistyczny wygląd z ograniczoną liczbą przełączników. Fotele mają trójwymiarową powierzchnię obić, a o komfort dba aż 19 silników. Nowa Klasa S oferuje 10 różnych programów masażu. Wykorzystują one silniki wibracyjne i mogą wzmocnić efekt relaksującego masażu, bazującego na koncepcji wykorzystania gorących kamieni.

Pięć różnych wariantów tylnych siedzeń pozwala skonfigurować tylny przedział Klasy S jako miejsce do pracy lub odpoczynku. Nowością jest podgrzewana, dodatkowa poduszka zagłówka, dostępna dla dwóch elektrycznie regulowanych tylnych foteli.

Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, to nowa Klasa S jest nimi naszpikowana. Dzięki ulepszonym czujnikom otoczenia systemy parkowania zapewniają kierowcy lepsze wsparcie podczas manewrowania, a integracja z MBUX-em sprawia, że ich obsługa jest szybsza i bardziej intuicyjna. Klasa S jest przygotowana do automatycznego parkowania. Samochód dysponuje techniką pozwalającą na wjazd i wyjazd z parkingów wielopoziomowych wyposażonych w infrastrukturę AVP w trybie wysoce zautomatyzowanym, bez udziału kierowcy.

Nowa Klasa S. Zawieszenie

Skrętna tylna oś (opcja) z kątem skrętu kół do 10° sprawia, że limuzyna jest równie zwrotna, co samochód kompaktowy. Nawet w przypadku Klasy S z długim rozstawem osi i napędem na wszystkie koła średnica zawracania jest o 1,9 m mniejsza i wnosi poniżej 10,9 m.

Standardowe wyposażenie obejmuje pneumatyczne zawieszenie Airmatic z płynną regulacją tłumienia ADS+. Opcjonalne jest w pełni aktywne zawieszenie E-Active Body Control na bazie instalacji 48 V. Dodatkową ochronę w przypadku zagrożenia uderzeniem w bok zapewnia funkcja Pre-Safe Impulse Side, która w ciągu kilku dziesiątych sekundy może podnieść nadwozie pojazdu nawet o 80 mm.

Nowa Klasa S. Światła

Nowa Klasa S to pierwszy seryjny Mercedes-Benz z opcjonalnymi reflektorami Digital Light, które mogą rzutować na nawierzchnię drogi określone symbole (np. ostrzeżenie przed rozpoznanymi robotami drogowymi w postaci symbolu koparki), ostrzegawczo kierować punktowe światło na pieszych wykrytych na poboczu drogi lub wspomagać poruszanie się wąskimi pasami w obszarach robót drogowych poprzez rzutowanie na nawierzchni odpowiednich krawędzi.

Klasa S reprezentuje również dalsze ulepszenia w zakresie aeroakustyki. Już poprzednia generacja wyróżniała się bardzo wysokim poziomem komfortu akustycznego w kabinie – a nowy model jest jeszcze cichszy.

Nowa Klasa S. Silniki

Pierwsze warianty silnikowe nowej Klasy S to 6-cylindrowe rzędowe silniki benzynowe i wysokoprężne o różnych mocach. Wkrótce dołączy do nich jednostka V8 ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem (ISG) i 48-woltową instalacją elektryczną, a w 2021 r. pojawi się hybryda plug-in o zasięgu w trybie elektrycznym wynoszącym około 100 kilometrów.

Czytaj też:
Najdroższy SUV Mercedesa już do kupienia w Polsce. Znamy ceny
Czytaj też:
Jedyny taki Mercedes Michaela Jordana do kupienia na aukcji. Będzie droższy niż buty?

Galeria:
Nowy Mercedes Klasy S
Źródło: Daimler