Takiej rewolucji nikt się nie spodziewał. Nowy Hyundai Tucson szokuje zmianami

Takiej rewolucji nikt się nie spodziewał. Nowy Hyundai Tucson szokuje zmianami

Dodano: 
Nowy Hyundai Tucson
Nowy Hyundai Tucson / Źródło: Hyundai
Awangardowy projekt Tucsona nowej generacji to nie ewolucja, lecz rewolucja, jeśli chodzi o design marki Hyundai. Rewolucji jest zresztą więcej w przypadku tego auta.

Model charakteryzuje się awangardowym designem i został zbudowany w oparciu o najnowocześniejsze dostępne w Hyundai’u technologie. Ma największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów. Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Koreańczyków. Ponad 7 milionów Tucsonów zostało sprzedanych na całym świecie od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 2004 roku. 1,4 miliona sztuk sprzedano tylko w samej Europie, dzięki czemu Tucson stał się najlepiej sprzedającym się Hyundaiem w naszym regionie.

Nowy Tucson dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów Hyundai’a w Europie. Hyundai ma już na europejskim rynku elektryczną i hybrydową wersje modelu Kona, zasilanego wodorem Nexo oraz Santa Fe z napędem hybrydowym i hybrydowym plug-in.

Tucson czwartej generacji to model globalny. Będzie produkowany w kilku fabrykach na całym świecie i jest trzecią generacją Tucsona, która będzie produkowana w Europie w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nošovicach.

Design nowego Hyundai'a Tucsona

Samochód otrzymał większy i szerszy korpus niż jego poprzednik. Muskularna sylwetka łączy proporcje i ostre kąty z pełnymi powierzchniami. Wóz jest pierwszym SUV-em marki, który został opracowany zgodnie z nową filozofią designu, zwaną Sensuous Sportiness. W skrócie: chodzi o harmonię między proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią.

Najbardziej wyrazistym elementem projektu jest przedni grill w kolorze ciemnego chromu, w którym ukryto światła do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł grill zmienia swój wygląd, dzięki technologii półprzepuszczalnych luster.

Hyundai Tucson. Wnętrze bez przycisków

Pionowa forma w pełni wkomponowanej konsoli środkowej została zainspirowana wodospadem. Dwie srebrne listwy ozdobne biegną od środka deski rozdzielczej do tylnych drzwi. Nowy ekran systemu multimediów i nawigacji o przekątnej 10,25 cala wypełnia środek pojazdu. Projektanci Hyundai'a zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji można sterować za pomocą dotyku.

Na nowy design wnętrza składają się obniżone wyświetlacze zegarów i odsłonięty zestaw wskaźników.

SUV Tucson. Przestrzeń

Auto jest o 20 mm dłuższe, ma 15 mm szersze nadwozie i rozstaw osi zwiększony o 10 mm w porównaniu z poprzednią generacją. Pasażerowie z tyłu mają 26 mm dodatkowej przestrzeni na nogi. Pojemność bagażnika została zwiększona o 33 do 107 litrów, w zależności od wybranej wersji wyposażenia i układu napędowego, oferując łącznie do 620 litrów na bagaż przy rozłożonych siedzeniach i do 1799 litrów przy złożonych siedzeniach.

Dostępne funkcje bezpieczeństwa aktywnego i wspomagania Hyundai SmartSense:

  • Asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z funkcją Junction Turning
  • Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA)
  • Asystent jazdy autostradowej (HDA)
  • Inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC-C)
  • Inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA)
  • System monitorowania martwego (BCW)
  • Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA)
  • Funkcja bezpiecznego wysiadania (SEW)
  • Asystentem zdalnego parkowania (RSPA)
  • System kamer 360° (SVM)
  • Funkcja wyświetlanie widoku z martwego pola (BVM)
  • System monitorowania tylnej kanapy (ROA)
  • System podążania na pasie ruchu (LFA)
  • Asystentem utrzymywania pasa ruchu (LKA)
  • System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
  • Ostrzeganie o ruchu poprzecznym (RCCW)
  • Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
  • Asystent świateł drogowych (HBA)

Gama zelektryfikowanych układów napędowych

Auto dostępne będzie, jako wyposażone w trzy opcje zelektryfikowanych układów napędowych i dwa silniki spalinowe wraz z czterema skrzyniami biegów. Z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym z 48-woltowym układem hybrydowym, pełną hybrydą i hybrydą plug-in. Oprócz zelektryfikowanych układów napędowych, nowy Tucson ma również szereg jednostek benzynowych i wysokoprężnych.

Układ hybrydy 48-woltowej oferowany jest w trzech różnych wariantach mocy:

  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
  • 1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła

Silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła.

Klienci będą mogli wybrać również wersję hybrydową typu plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI, której łączna moc układu napędowego wynosi 265 KM. Więcej szczegółów zostanie ujawnionych bliżej rynkowego debiutu, który nastąpi w 2021 roku.

Czytaj także:
Jakie auto zostanie Samochodem Roku? Znamy kandydatów COTY 2021
Czytaj także:
Hyundai i20 rozsądnie wyceniony. Systemy w pakiecie, gadżety za dopłatą

Galeria:
Nowy Hyundai Tucson
Źródło: Hyundai

Czytaj także