Nowy Hyundai Kona. Wyglądem radykalnie bije poprzedniczkę

Nowy Hyundai Kona. Wyglądem radykalnie bije poprzedniczkę

Nowy Hyundai Kona
Nowy Hyundai Kona Źródło: Hyundai
Nowy Hyundai Kona po raz pierwszy dostępny będzie w usportowionej wersji N Line. Z kolei nowa gama układów napędowych została wzbogacona o jednostki napędowe z 48-woltowym napędem hybrydowym. Zmian jest dużo więcej.

Nowy Hyundai Kona otrzymał szereg modernizacji i nowych funkcji, których oczekiwali europejscy klienci. Zmiany designu nadają sportowego wyglądu, w szczególności w zupełnie nowej wersji N Line. Ulepszona gama jednostek napędowych umożliwia szeroki wybór sportowych i przyjaznych dla środowiska napędów.

Wraz z wprowadzeniem najnowszej modernizacji, do gamy modelu Kona dołączyła po raz pierwszy wersja N Line. Kona N Line wyróżnia się bardziej sportowym wyglądem przedniej i tylnej części nadwozia, nakładkami na nadkola w kolorze nadwozia oraz specjalnie zaprojektowanymi do tej wersji aluminiowymi felgami.

Z przodu Kona N Line charakteryzuje się nowym przednim zderzakiem, połączonym z nakładkami na nadkola w kolorze nadwozia. Zamiast masywnej osłony podwozia nowa Kona N Line wyróżnia się charakterystyczną dla modeli N, aerodynamiczną przednią listwą, z nisko umieszczonymi zakończeniami, która tworzy optyczne wrażenie przyklejenia samochodu do jezdni. Większe wloty powietrza wyróżniają się innym wzorem kratki wypełniającej.

Z boku zastosowano listwy progowe oraz nakładki na nadkola w kolorze nadwozia, a zwieńczenie stanowią 18-calowe felgi aluminiowe.

W tylny zderzak wkomponowano duży dyfuzor w kontrastowym kolorze oraz podwójną końcówkę wydechu. W rogach tylnego zderzaka zastosowano ostre przetłoczenia i stateczniki ułożone w kształt litery N, które zapewniają lepszy przepływ powietrza.

Wnętrze wersji N Line wyróżnia się dedykowanym wykończeniem utrzymanym w czarnej tonacji. Fotele z tapicerką materiałową lub skórzano-zamszową posiadają czerwone przeszycia oraz logo N, które znajduje się również na dźwigni zmiany biegów. Sportowych wrażeń i wyglądu dodają metalowe nakładki na pedały.

Technologie nowej wersji

Nowością w tym modelu są cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem, który po raz pierwszy pojawił się w i20 nowej generacji. Ponadto nowa Kona jest również dostępna 10,25-calowym ekran systemu multimediów i nawigacji, oferującym nowe funkcje łączności. Nowy ekran jest wyposażony w funkcję dzielenia ekranu i umożliwia jednoczesne połączenie z kilkoma urządzeniami za pomocą technologii Bluetooth. Ponadto jest wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink, która umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Klienci mogą mieć spersonalizowany profil użytkownika, który można przenieść do innych samochodów Hyundaia oferujących tę samą funkcję.

Nowe sportowe i „pro-ekologiczne” układy napędowe

W nowym modelu dostępna jest nowa gama układów napędowych. Na jej szczycie znajduje się ulepszony silnik 1.6 T-GDI Smartstream z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT), która zapewnia moc 198 KM. Jest dostępny w wersjach z napędem na dwa lub na cztery koła.

Nowa Kona będzie dostępna z 48-woltowym napędem hybrydowym. Technologia ta jest standardowo stosowana w silniku wysokoprężnym Smartstream o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM. Wyposażonym w skrzynię 7DCT lub sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT), a także dostępnym z opcjonalnym napędem na cztery koła. Silnik benzynowy 1.0 T-GDI Smartstream o mocy 120 KM można również wyposażyć w 48-woltowy układ hybrydowy i skrzynię 6iMT jako opcję.

Silnik 1.0 T-GDI Smartstream występuje również bez technologii hybrydowej i można go połączyć z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Kona Hybrid

Nowa Kona również będzie dostępna w wersji hybrydowej, która została dodana do gamy modelu Kona w 2019 roku. Hybrydowy układ napędowy zawiera silnik 1.6 GDI i silnik elektryczny, a łączna moc układu wynosi 141 koni mechanicznych, która trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Silnik elektryczny o mocy 44 KM (32 kW) czerpie energię z polimerowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1,56 kWh.

Całkowicie nowa Kona N Line i nowa Kona pojawią się w europejskich salonach pod koniec roku, a na początku 2021 roku dołączy nowa Kona Hybrid. Nowa Kona Electric, która przejmie napęd elektryczny obecnej wersji, zostanie zaprezentowana w najbliższej przyszłości.

Czytaj też:
Quiz. Co – poza samochodami – produkują koncerny motoryzacyjne?

Galeria:
Nowy Hyundai Kona
Źródło: Hyundai