RR Velar z eko-napędem. Model został odświeżony i ma nowe motory

RR Velar z eko-napędem. Model został odświeżony i ma nowe motory

Nowy Range Rover Velar Plug-In Hybrid
Nowy Range Rover Velar Plug-In Hybrid Źródło:JLR
W nowym Range Roverze Velarze pojawi się także hybryda ładowana z gniazdka. Zasięg to 53 km.

Luksusowy SUV średniej wielkości, plasujący się pomiędzy Range Roverem Evoque’iem i Range Roverem Sportem w rodzinnej linii, pojawia się w nowej wersji. Teraz także z napędem elektrycznym. Nowy układ hybrydowy typu plug-in (PHEV) o oznaczeniu P400e składa się z 2-litrowej jednostki spalinowej o mocy 300 KM i silnika elektrycznego 105kW, wytwarzając łącznie moc 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego.

Dzięki temu układ zapewnia przyspieszenie 0- 100 km/h w 5,4 sekundy. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,1 kWh, umieszczony pod podłogą bagażnika, można naładować od 0 do 80 proc. w 30 minut za pomocą szybkiej ładowarki DC lub 1 godz. 40 min za pomocą standardowej ładowarki ściennej o mocy 7 kW.

Nowy Range Rover Velar Plug-In Hybrid

Po raz pierwszy w Range Roverze Velarze została również wprowadzona nowa rodzina 3-litrowych, sześciocylindrowych silników rzędowych Ingenium. Najnowsza generacja silników benzynowych i wysokoprężnych jest dostępna z technologią hybrydową MHEV w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Nowe, sześciocylindrowe silniki rzędowe, są dostępne z napędem na cztery koła, zarówno w wersjach benzynowych P340 (340 KM) i P400 (400 KM) oraz Diesla – D300 (300 KM), z których każdy jest standardowo wyposażony w zawieszenie pneumatyczne.

Nowy Range Rover Velar Plug-In Hybrid

Nowe 6-cylindrowe silniki rzędowe P340 i P400 generują odpowiednio moment obrotowy 480 Nm / 550 Nm, podczas gdy jednostka P400 zapewnia przyspieszenie 0-100 km w czasie 5,5 sekundy. Oba silniki są wyposażone w elektryczny kompresor wspomagany przez turbosprężarkę Twin Scroll i system zmiennego skoku zaworów (CVVL), co zapewnia lepszą wydajność.

Silnik wysokoprężny D300 generuje moment obrotowy 650 Nm, oferując przyspieszenie 0-100 km/h w 6,5 sekundy.

Dodatkowo w Range Roverze Velarze wprowadzono czterocylindrowy silnik Ingenium D200 (204 KM) następnej generacji, oferujący większą moc, niższy poziom emisji CO2 i niższe zużycie paliwa.

Czytaj też:
Jedyna taka licytacja. Skarbówka sprzedała Astona Martina DB9, Audi RS5 i Nissana GT-R-a
Czytaj też:
Niesamowity sukces. Padły serwery, tylu było chętnych na to auto

Źródło: JLR