Napędzający Pumę ST silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra i o mocy 200 KM umożliwia według producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Udoskonalone zawieszenie otrzymało opracowaną dla tego modelu belkę skrętną, stabilizator poprzeczny i nastawy amortyzatorów.
Reakcje układu kierowniczego są o 25 proc. szybsze, a w układzie hamulcowym zastosowano o 17 proc. większe tarcze niż w standardowej wersji Pumy. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S przyczyniają się do utrzymania stabilności crossovera Forda.
Podkręcony silnik
Silnik z rodziny Ford EcoBoost jest wyposażony w nowoczesny system turbodoładowania, wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa i podwójny, niezależnie działający układ zmiennych faz rozrządu. Trzycylindrowiec zapewniać ma szybszy przyrost momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów, do czego przyczynia się turbosprężarka z radialno-osiowym wlotem i zintegrowany kolektor wydechowy. Ten ostatni poprawia sprawność jednostki, pomagając szybciej osiągnąć optymalną temperaturę dzięki skróceniu drogi, jaką spaliny muszą pokonać między cylindrami i turbosprężarką. Oba te elementy skracają czas wytworzenia ciśnienia doładowania i reakcji na otwarcie przepustnicy, jak czytamy na stronach IBRM Samar.
Jednostka napędowa osiąga moc maksymalną przy 6000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy – podniesiony do wartości 320 Nm – jest dostępny w zakresie 2500-3500 o/m. Oprócz specjalnie zaprojektowanego kolektora dolotowego i zapewniającego swobodny przepływ układu wydechowego maszyna otrzymała również nowe zawieszenie silnika, ograniczające przechyły i minimalizujące niepożądane ruchy, szczególnie podczas pokonywania ostrych zakrętów.
Sportowy styl
Sportowa stylistyka Pumy, na która składają się m.in. opadająca linia dachu i silnie zaakcentowane nadkola, harmonizują z bardziej ekstremalnym projektem, jakim jest Puma ST. Splitter z wytłoczonym oznakowaniem Ford Performance, zintegrowany z przednim zderzakiem, ma za zadanie zwiększyć o prawie 80 proc. siłę docisku przedniej osi pojazdu, zapewniając większą stabilność i przyczepność. Duży tylny spojler dachowy poprawia właściwości aerodynamiczne, do czego przyczynia się również charakterystyczny dyfuzor wbudowany w tylny zderzak. Typowe dla ST górne i dolne kratki mają zapewniać lepsze chłodzenie silnika.
Wnętrze jak z wyścigówki
Wewnątrz, podgrzewane, wzmocnione fotele sportowe Recaro – z tłoczonym logo ST i przyczepnym obiciem Miko Dynamica – utrzymują kierowcę i pasażera w szybko pokonywanych zakrętach. Logo ST mają również osłony podwozia Ford Performance, płaska u dołu, obita skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów. Fotele, pasy bezpieczeństwa, mieszek dźwigni zmiany biegów i dywaniki z logo ST są wykończone szwami w kolorze Metal Grey.
Kiedy w Polsce?
Jak zapewniają przedstawiciele Ford Polska, Puma ST oferowana będzie w naszym kraju na początku 2021 roku. Ceny nie są jeszcze znane, jednak mają się kształtować między cenami Fiesty ST oraz Focusa ST.
Czytaj też:
Wybrano Samochód Roku 2020!
Ford Puma ST