508 Peugeot Sport Engineered to sportowy model z technologią hybrydową, stanowiący połączenie doładowanego silnika benzynowego 1.6 oraz dwóch jednostek elektrycznych, zamontowanych na przedniej i tylnej osi. Jak wynika z danych fabrycznych, moc systemowa wynosi 360 KM oraz do 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h samochód może się rozpędzić w czasie 5,2 sekundy, natomiast przyspieszenie 80-120 km/h zajmuje około trzy sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do wartości 250 km/h.
Prawdziwy sportowiec, jak za dawnych lat
Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy. Funkcja Hybrid umożliwia automatyczne przełączanie z trybu spalinowego na elektryczny (i odwrotnie) w zależności od warunków drogowych, co ma zapewnić optymalne parametry zużycia paliwa. Ustawienie Sport wpływa nie tylko na osiągi, ale również na charakterystykę m.in. układu kierowniczego i amortyzatorów. Program Electric umożliwia natomiast pokonanie nawet do 42 kilometrów w trybie bezemisyjnym dzięki energii elektrycznej, która zmagazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym 11,5 kWh.
Najmocniejszy, czy także najładniejszy?
Od strony stylistycznej Peugeot 508 PSE wyróżnia się dzięki takim elementom jak zmodyfikowana grafika atrapy chłodnicy z akcentami w jaskrawym kolorze Kryptonie, obręczom kół 20” z oponami Michelin Pilot Sport, obniżonemu zawieszeniu, czarnym galwanizowanym końcówkom układu wydechowego oraz centralnemu dyfuzorowi wykończonemu w błyszczącej czerni.
Na rynku polskim 508 Peugeot Sport Engineered kosztuje od 302 000 złotych za sedana oraz od 306 500 złotych za kombi. Seryjne wyposażenie jest bardzo bogate i obejmuje m.in. zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control, przydatny podczas jazdy nocą system Night Vision, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent utrzymania samochodu na pasie jezdni, czujniki parkowania z funkcją Flankguard oraz układ kamer generujących widok 360°. Standardowym elementem wyposażenia jest ponadto zestaw audio firmy Focal oraz specjalna tapicerka będąca połączeniem skóry, dzianiny 3D i Alcantary. Wystrój kabiny podkreślają podwójne przeszycia w odcieniu szarości Tramontane i fluoryzującej zieleni Kryptonite.
Jak informuje IBRM Samar dla modelu 508 Peugeot Sport Engineered przewidziano trzy kolory nadwozia: lakier metalizowany Szary Selenium, czarny Perla Nera oraz perłowy Biały Nacré. Te dwie ostatnie pozycje wymagają dopłaty odpowiednio 2700 lub 3500 złotych.
Czytaj też:
Najmocniejszy Peugeot w historii. 508 PSE ma aż trzy „serca”
Peugeot 508 PSE