Peugeot 508 PSE to sportowy model z technologią hybrydową, stanowiący połączenie doładowanego silnika benzynowego 1,6 oraz dwóch jednostek elektrycznych, zamontowanych na przedniej i tylnej osi. Jak wynika z danych fabrycznych, moc systemowa wynosi 360 KM oraz do 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Od 0 do 100 km/h samochód może się rozpędzić w czasie 5,2 sekundy, natomiast przyspieszenie 80-120 km/h zajmuje około trzy sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do wartości 250 km/h, informuje Peugeot i IBRM Samar.
Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy. Funkcja Hybrid umożliwia automatyczne przełączanie z trybu spalinowego na elektryczny (i odwrotnie) w zależności od warunków drogowych, co ma zapewnić optymalne parametry zużycia paliwa. Ustawienie Sport wpływa nie tylko na osiągi, ale również na charakterystykę m.in. układu kierowniczego i amortyzatorów. Program Electric umożliwia natomiast pokonanie do 42 kilometrów w trybie bezemisyjnym.
Bojowy wygląd Peugeota 508 PSE podkreślają takie elementy jak m.in. zmodyfikowana grafika atrapy chłodnicy, obręcze kół 20 cali z oponami Michelin Pilot Sport, obniżone zawieszenie, czarne galwanizowane końcówki układu wydechowego oraz centralny dyfuzor wykończony w błyszczącej czerni.
Hybrydowo-sportową wersję Peugeot 508 będzie można zamawiać w wybranych krajach już od połowy października. Ceny katalogowe nie są jeszcze znane.
Czytaj też:
Jakie auto zostanie Samochodem Roku? Znamy kandydatów COTY 2021
Peugeot 508 PSE