Ależ to będzie bestseller. Jest nowy Peugeot 3008

Ależ to będzie bestseller. Jest nowy Peugeot 3008

Nowy Peugeot 3008
Nowy Peugeot 3008 Źródło:Peugeot
Peugeot pokazał nowego kompaktowego SUV-a. Auto ma mocną konkurencję, ale w związku z tym, że powiela design nowych wozów Francuzów – 508 i kolejnych – zostanie najpewniej bestsellerem.

„Wyróżniający się styl nowej edycji SUV-a wprowadza nas w kanony stylistyczne nowej ery designu” – pisze Peugeot. Oczyszczając to zdanie z marketingowej poezji napiszmy, że wóz kontynuuje projekt innych aut firmy, które bardzo się spodobały odbiorcom. Nawet bardziej niż bardzo, co pomogło Peugeotowi zacząć na powrót odnosić sukcesy.

Nowe jest nie tylko wyposażenie i przyjemność jazdy, ale i koncepcja gamy SUV-a. Auto będzie dostępne w wersji „normalnej”, jako usportowione GT i jako hybryda typu plug-in (ładowana z gniazdka). Do tego dochodzą pakiety, które wyróżniają samochód z rzeszy podobnych do siebie. W tym kolorystyczne, bo kolory znów na dobre zagościły w motoryzacji. Oto przykładowe: Niebieski Célèbes, Niebieski Vertigo, Biały Perłowy, czy Czerwony Ultimate.

Dla wymagających klientów, oferowana jest też nowa opcja „Black Pack” w najwyższych poziomach wyposażenia GT i GT Pack. Ma grill i logo „Dark chrome”, oznaczenia w matowo-czarnym kolorze, podobnie jak relingi dachowe, listwy dachowe i całą masę dodatków, w tym specjalne obręcze 19” w kolorze Czarny Onyx pokryte lakierem Black mist.

Nie mniej ważne dzieje się pod maską. Wersje z silnikami spalinowymi z automatycznymi skrzyniami biegów są w standardzie wyposażone w przełącznik trybów jazdy, umieszczony na środkowej konsoli. Można wybrać jeden z trzech trybów: Normal, Sport i Eco. W hybrydach typu plug-in przełącznik trybów jazdy umożliwia wybór trybu Electric (domyślnie ustawiony tryb przy ruszaniu), Hybrid, Sport lub 4WD.

Wybór napędów jest naprawdę duży. Peugeot 3008 dostępny będzie m.in. jako hybryda, ale aż dwoma napędami, jako:

  • HYBRID4 300 e-EAT8 z napędem na cztery koła,
  • HYBRID 225 e-EAT8 z napędem na dwa koła.

Pierwszy to połączenie silnika PureTech o mocy 200 KM i dwóch silników elektrycznych: silnika na przedniej osi współpracującego ze skrzynią biegów e-EAT8 i rozwijającego moc 110 KM i drugiego silnika na tylnej osi o mocy 112 KM. Razem auto produkuje 300 KM.

Dla tradycjonalistów nowy 3008 jest dostępny z następującymi silnikami spalinowymi

Silniki spalinowe:

  • 1.2 PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
  • 1.2 PureTech 130 S&S EAT8.
  • 1.6 PureTech 180 EAT8.
  • 1.5 Diesel BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
  • 1.5 Diesel BlueHDi 130 S&S EAT8.

Jeśli chodzi o wyposażenie to podstawą gamy są trzy jego poziomy wyposażenia. Każdy z nich można uzupełnić za pomocą pakietów. Poszczególne poziomy wyposażenia przedstawiają się następująco (z kilkoma przykładami wyposażenia):

  • Active – aluminiowe obręcze kół 17” / Pakiet „Widoczność” / System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu hands free / Dwustrefowa klimatyzacja / Wspomaganie parkowania tyłem / Radio cyfrowe (DAB),
  • Active Pack - Active + Mirror screen / elektrycznie składane lusterka boczne / Wspomaganie parkowania przodem i VisioPark 1,
  • Allure – aluminiowe obręcze kół 18” / Dodatkowo przyciemniane szyby / Pakiet Safety Plus / Nawigacja z ekranem 10” HD / Tapicerka ze skóry ekologicznej i tkaniny,
  • Allure Pack – Allure + / System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu hands free + Relingi dachowe + Fotel pasażera z funkcją składania do położenia stolika + Pakiet specjalnego oświetlenia kabiny i tekstylne elementy dekoracyjne,
  • GT – specjalne aluminiowe obręcze kół 18” / Dach Black Diamond / Pakiet Drive Assist Plus / Reflektory Full LED / Tapicerka ze skóry ekologicznej i Alcantary,
  • GT Pack – GT + Aluminiowe obręcze kół 19” / Bezdotykowy system otwierania bagażnika / Pakiet City 2 / HiFi FOCAL / Pakiet elektrycznych regulowanych siedzeń z funkcją masażu.

Nowy Peugeot 3008 pojawi się w sprzedaży w Europie pod koniec tego roku. Nowy model jest produkowany we Francji w zakładach w Sochaux.

Czytaj też:
Nowe hybrydy Peugeota. Do 300 KM i od 181 700 zł w górę
Czytaj też:
Do 54 km tylko na półdarmowym paliwie. Peugeot 508 jako hybryda

Galeria:
Nowy Peugeot 3008
Źródło: Peugeot