Oba hybrydowe warianty Formentora z napędem na przednią oś łączą 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną, zapewniającą 115 KM. Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorach litowo-jonowych o łącznej pojemności 13 kWh.
W zależności od rozwiązań technicznych pojazdy zapewniają moc 204 lub 245 KM. Wersja Formentor e-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8-sekundy i rozpędza się maksymalnie do 205 km/h. Natomiast Formentor VZ e-Hybrid osiąga prędkość 100 km/h w 7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.
Cupra Formentor: do 50 km bezemisyjnie
Zgodnie z wynikami testów WLTP, średnie zużycie paliwa wynosi około 1,2-1,4 l/100 km w przypadku Formentora e-Hybrid oraz 1,4-1,6 l/100 km dla Formentora VZ e-Hybrid. Akumulatory o łącznej mocy 13 kWh pozwalają na bezemisyjne przejechanie ponad 50 km na jednym ładowaniu.
Formentor e-Hybrid standardowo uruchamia się w trybie elektrycznym. Napęd przełącza się na tryb hybrydowy, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej określonego poziomu lub gdy pojazd rozpędza się do 140 km/h. Kierowca może skorzystać z ustawień domyślnych w trybie Hybrid-Auto, który automatycznie optymalizuje zużycie energii lub wybrać jedną z trzech opcji dostępnych w programie Hybrid-Manual: utrzymanie obecnego stanu naładowania, określenie, jakiego poziomu zakumulowanej energii samochód nie powinien przekroczyć, oraz funkcję ładowania przy użyciu silnika spalinowego.
W oczekiwaniu na pierwszego elektryka
Podwozie Formentora dostosowano do wersji e-Hybrid i innego niż w wariantach spalinowych rozkładu masy. Komfort jazdy zapewniają kolumny MacPhersona oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, klienci mogą wybierać między 18- i 19-calowymi felgami kół. Bagażnik ma standardowo pojemność 345 litrów.
Jak przypomina IBRM Samar, z zapowiedzi hiszpańskiej marki wynika, w drugiej połowie bieżącego roku producent przedstawi miejski samochód elektryczny pod nazwą Cupra el-Born.
Czytaj też:
300-konna Cupra Leon już w Polsce. Ile kosztuje?
Cupra Formentor e-Hybrid