Hybrydowa Cupra Formentor wjeżdża na rynek

Hybrydowa Cupra Formentor wjeżdża na rynek

Cupra Formentor e-Hybrid
Cupra Formentor e-Hybrid Źródło: Cupra
Hiszpańska marka rozszerza ofertę modelu Formentor o dwie wersje napędu hybrydowego. Cupra Formentor e-Hybrid będzie dysponowała łączną mocą 204 KM, a Formentor VZ e-Hybrid – 245 koni mechanicznych.

Oba hybrydowe warianty Formentora z napędem na przednią oś łączą 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną, zapewniającą 115 KM. Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorach litowo-jonowych o łącznej pojemności 13 kWh.

W zależności od rozwiązań technicznych pojazdy zapewniają moc 204 lub 245 KM. Wersja Formentor e-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8-sekundy i rozpędza się maksymalnie do 205 km/h. Natomiast Formentor VZ e-Hybrid osiąga prędkość 100 km/h w 7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Cupra Formentor: do 50 km bezemisyjnie

Zgodnie z wynikami testów WLTP, średnie zużycie paliwa wynosi około 1,2-1,4 l/100 km w przypadku Formentora e-Hybrid oraz 1,4-1,6 l/100 km dla Formentora VZ e-Hybrid. Akumulatory o łącznej mocy 13 kWh pozwalają na bezemisyjne przejechanie ponad 50 km na jednym ładowaniu.

Formentor e-Hybrid standardowo uruchamia się w trybie elektrycznym. Napęd przełącza się na tryb hybrydowy, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej określonego poziomu lub gdy pojazd rozpędza się do 140 km/h. Kierowca może skorzystać z ustawień domyślnych w trybie Hybrid-Auto, który automatycznie optymalizuje zużycie energii lub wybrać jedną z trzech opcji dostępnych w programie Hybrid-Manual: utrzymanie obecnego stanu naładowania, określenie, jakiego poziomu zakumulowanej energii samochód nie powinien przekroczyć, oraz funkcję ładowania przy użyciu silnika spalinowego.

W oczekiwaniu na pierwszego elektryka

Podwozie Formentora dostosowano do wersji e-Hybrid i innego niż w wariantach spalinowych rozkładu masy. Komfort jazdy zapewniają kolumny MacPhersona oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, klienci mogą wybierać między 18- i 19-calowymi felgami kół. Bagażnik ma standardowo pojemność 345 litrów.

Jak przypomina IBRM Samar, z zapowiedzi hiszpańskiej marki wynika, w drugiej połowie bieżącego roku producent przedstawi miejski samochód elektryczny pod nazwą Cupra el-Born.

Czytaj też:
300-konna Cupra Leon już w Polsce. Ile kosztuje?

Galeria:
Cupra Formentor e-Hybrid
Źródło: Cupra, IBRM Samar