Pierwsza generacja Continental GT Speed, inspirowana modelami Speed z lat 20. XX wieku, miała premierę w 2007 roku. Najnowsza odsłona samochodu stanowi kontynuację tradycji. – Trzecia generacja Bentleya Continental GT Speed to szczyt osiągnięć technicznych zamknięty w nadwoziu Grand Touring – komentuje dr Matthia Rabe, członek zarządu ds. inżynierii w Bentley Motors. – Zależało nam, by ten samochód był ekscytujący, dynamiczny, z unikalnymi detalami tylko dla wariantu Speed, które zwiększają komfort użytkowania. Chcieliśmy zapewnić klientom jeszcze większą kontrolę nad samochodem.
Nowoczesny i sportowy
Continental GT Speed w nowej wersji ma zupełnie nowy system sterowania tylną skrętną osią. Właściwości jezdne można zaobserwować już w trybach Bentley oraz Comfort, jednak najbardziej transparentną różnicę zapewnia tryb Sport. Po jego wyborze układ kierowniczy, system Bentley Dynamic Ride oraz eLSD pracują razem, zapewniając kierowcy nowy poziom wrażeń z jazdy.
Przy niskich prędkościach tylne koła GT Speed są kierowane w przeciwnym kierunku do przednich zwiększając poczucie zwinności auta. Układ kierowniczy reaguje szybciej, co pomaga kierowcy poczuć większą pewność prowadzenia. Z kolei przy dużych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku co koła przednie w celu poprawienia stabilności jazdy. System, wykorzystany wcześniej w modelu Flying Spur, został zmodernizowany w celu zapewnienia jak najlepszych osiągów.
Aktywny napęd na wszystkie koła, kontrola trakcji i rozdział momentu obrotowego zostały skalibrowane we wszystkich trybach, powodując zauważalną zmianę w zachowaniu modelu Speed względem standardowego Continentala GT.
Jeszcze mocniejszy silnik
Nowy Bentley Continental GT Speed został wyposażony w zmodernizowany silniki Bentleya W12 TSI o pojemności 6 litrów, który dostarcza 659 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to na 4 proc. wyższą moc względem modelu W12. Prędkość maksymalna nowego Bentleya Continentala GT Speed to 335 km/h, a pierwsze 100 km/h auto osiąga w 3,6 sekundy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów jest dwa razy szybsza w trybie Sport względem standardowego modelu W12, co w połączeniu ze sportowym wydechem zapewnia wrażenia dźwiękowe podczas uruchamiania silnika i redukcji.
Mechanizm różnicowy eLSD
Bentley Continental GT Speed jest pierwszym modelem w historii marki, w którym zastosowany został elektroniczny tylny mechanizm różnicowy (eLSD). Dostrojono go do systemu kontroli trakcji i aktywnych trybów jazdy, dzięki czemu uzyskano zwiększoną stabilność w zakrętach i lepszą przyczepność przy niekorzystnych warunkach drogowych.
W modelu przewidziano też dodatkowe rozwiązania, jak trójkomorowe aktywne zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnym tłumieniem nierówności, które zostało połączone z Bentley Dynamic Ride, czyli aktywnym systemem kontroli przechyłu nadwozia 48V. Ten system, zaprezentowany w modelu Bentayga i Continental GT, przeciwdziała przechyłom nadwozia, używając do tego silników elektrycznych w każdym stabilizatorze poprzecznym. W najmocniejszym ustawieniu silniki mogą dostarczyć 1300 Nm w 0,3 sekundy, aby utrzymać nadwozie w poziomie.
Klienci zainteresowani najwyższymi właściwościami jezdnymi mogą zamówić model GT Speed z ceramicznym układem hamulcowym, który zapewnia pewniejsze hamowanie i wyższą odporność tarcz na odkształcanie. Materiał węglowo-ceramiczny pozwala obniżyć wagę auta o 33 kg, a dodatkowo wytwarza wyjątkowo niski poziom pyłu hamulcowego.
Nowe auto będzie można kupić w Polsce w drugiej połowie 2021 roku.
Czytaj też:
Te auta Polacy przestali kupować w czasie pandemii