3,5 sekundy do setki i odlotowy wygląd. Całkiem nowa Kia EV6

3,5 sekundy do setki i odlotowy wygląd. Całkiem nowa Kia EV6

Kia EV6
Kia EV6 Źródło: Kia
Wystrzałowy design, niesamowita technika, doskonałe osiągi i bardzo duży zasięg. Tak można podsumować debiut nowej elektrycznej Kii, która nazywa się EV6.

Zapowiadane od dłuższego czasu auto wreszcie zostało pokazane. Oczywiście, w związku z sytuacją, na prezentacji online. No ale i tak widać, że jest dobrze, a niektórzy powiedzą nawet, że bardzo dobrze.

EV6 to nowa wizytówka Kii, symbol przemian w marce i pierwszy samochód elektryczny typu BEV skonstruowany na nowej platformie podłogowej. Ma wiele konfiguracji układu napędowego o zerowej emisji do wyboru i zasięg ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu. Warto wspomnieć na początek o ultraszybkim ładowanie prądem o napięciu 800 V (od 10 do 80 procent pojemności akumulatora w 18 minut, do zasięgu 100 km w mniej niż 4,5 minuty) i osiągać. A może jednak o nich za chwilę.

EV6 to, jak obiecuje Kia, nietypowy crossover. Pierwszy samochód typu BEV (pełen elektryk) zaprojektowany według nowej filozofii designu marki „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Wyróżnia się zaawansowanymi technologicznie detalami, jest zasilany wyłącznie energią elektryczną i oferuje do wyboru wielu konfiguracji układu napędowego o dużym zasięgu. EV6 to również pierwszy model typu BEV skonstruowany na nowej modułowej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform), na której powstawać będą inne auta o innych nadwoziach.

Nowy design Kii, takie będą elektryki marki

EV6 w wersji GT łączy bardzo dynamiczny wygląd na zewnątrz z niespotykanymi dotąd osiągami, jak na samochód elektryczny marki Kia. Charakterystyczną dla wcześniejszych modeli marki osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa zinterpretowano na nowo. Teraz stanowi ona część tzw. „Digital Tiger Face” i obejmuje eleganckie światła do jazdy dziennej o nowoczesnym wyglądzie. Wąski wlot powietrza, który znajduje się poniżej reflektorów optycznie poszerza przód auta i podkreśla jego nowoczesny wygląd.

Inspirowana crossoverami sylwetka jest jednocześnie nowoczesna, smukła i aerodynamiczna. Główna boczna linia nadwozia biegnie wzdłuż dolnej części drzwi i wygina się ku górze w kierunku nadkoli, aby wizualnie wydłużyć sylwetkę samochodu.

Nowo pomyślane wnętrze

Przestronna kabina EV6 to w dużej mierze zasługa platformy E-GMP. Kompaktowe wymiary zewnętrzne auta idą w parze z potężnym rozstawem osi, wynoszącym 2,9 metra. To m.in. dzięki niemu w kabinie EV6 jest tyle miejsca, co w SUV-ach o klasę większych.

Jednym z wielu elementów kabiny, który natychmiast przykuwa uwagę jest zakrzywiony ekran łączący zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu multimedialnego.

Nowe fotele z funkcją relaksacji dzięki lekkiej konstrukcji są smukłe, komfortowe, oferują nowoczesny design i są pokryte nowatorskim, atrakcyjnym wizualnie i wytrzymałym materiałem, który otrzymano z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

EV6 ma wnętrze z mnóstwem praktycznych schowków. Bagażnik w tylnej części liczy 520 litrów pojemności, a po złożeniu oparcia kanapy wzrasta ona do około 1 300 litrów. Samochód jest również wyposażony w zamykany schowek pod przednią pokrywą, który w modelach z napędem na tylną oś ma pojemność 52 litry, natomiast w EV6 wyposażonym w napęd na cztery koła – 20 litrów.

Układ napędowy do wyboru

EV6 oferuje wiele konfiguracji układu napędowego z dwoma pojemnościami akumulatora do wyboru – o dużym (pojemność 77,4 kWh) i standardowym zasięgu (58,0 kWh). Kia EV6 w wersji GT-Line jest dostępna zarówno z akumulatorem o dużej pojemności, jak i ze standardowym. Odmiana GT dostępna jest jedynie w połączeniu z akumulatorem 77,4 kWh. EV6 to pierwszy samochód elektryczny marki Kia, który jest dostępny z napędem na dwa koła (RWD) lub na cztery koła (AWD).

EV6 wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu. Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. W modelach AWD akumulator o pojemności 77,4 kWh zasila silniki elektryczne o łącznej mocy 239 kW (325 KM), które napędzają przednie i tylne koła. W wersji z napędem na dwa koła silnik elektryczny o mocy 168 kW (228 KM) napędza koła tylnej osi.

Kia EV6 wyposażona w akumulator o pojemności 58,0 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, a łączny maksymalny moment obrotowy EV6 AWD wynosi również 605 Nm. Akumulator 58,0 kWh zasila silniki o łącznej mocy 173 kW (235 KM), które napędzają koła przedniej i tylnej osi. Wersja z napędem na dwa koła jest wyposażona w silnik o mocy 125 kW (170 KM), napędzający tylne koła.

Topowa odmiana: 3,5 sekundy do setki

EV6 GT wyposażona w dwa silniki o łącznej mocy 430 kW (585 KM) – zapewnia osiągi z niedostępnego do tej pory dla Kii wymiaru. Łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm, co sprawia, że przyspieszenie EV6 GT w wersji AWD od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 260 km/h. Tylko w wersji GT Kia EV6 jest wyposażona w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zapewnia kontrolę podziału momentu obrotowego oraz umożliwia dynamiczną jazdę i precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach.

Czytaj też:
Kia wyceniła największego SUV-a. Nowe Sorento od 157 900 zł

Galeria:
Kia EV6