To prawdziwy „hot SUV”. Debiutuje Hyundai Kona N

To prawdziwy „hot SUV”. Debiutuje Hyundai Kona N

Hyundai Kona N
Hyundai Kona N / Źródło: Hyundai
Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model Kona N, miejski kompaktowy i sportowy „hot SUV”, który nastawiony jest na osiągi.

N u Hyundaia oznacza sport. Dotąd z tą literką na rynek trafiły modele i30 i i30. Teraz do nich dołączył samochód z nadwoziem typu SUV, z równie mocnymi osiągami.

Nowy członek rodziny N został wyposażony w czterocylindrowy silnik 2.0 T-GDI o mocy 280 KM, lekkie, 19-calowe kute felgi aluminiowe oraz specjalne sportowe fotele. 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (N DCT) zapewnia bardziej sportowy, wyczynowy charakter samochodu.

Tryby pracy: na każde warunki

Kona N została wyposażona w szereg wyczynowych funkcji, takich jak: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (e-LSD) oraz konfigurowalny system kontroli stabilności (ESC). Tryby jazdy zostały zoptymalizowane, aby usprawnić pokonywanie zakrętów. Tryb Traction zapewnia przyczepność w różnych warunkach drogowych, natomiast system N Grin Control oferuje do wyboru pięć trybów jazdy znanych z pozostałych modeli N (Eco, Normal, Sport, N i Custom). Funkcje takie jak Launch Control lub Creep Off zapewniają pełną efektywność na torze wyścigowym.

Design. Mocna prezencja na drodze

Nowy Hyundai Kona N, przy długości 4215 mm, szerokości 1800 mm i wysokości 1565 mm, jest 10 mm dłuższy niż nowa KOna i tak samo długi, jak usportowiona wersja Kona N Line. Rozstaw osi wynosi 2600 mm i w porównaniu do wersji podstawowej pozostaje niezmieniony. Auto ma łącznie 361 litrów przestrzeni bagażowej i zaprojektowane z myślą o maksymalnej redukcji masy i wysokiej wytrzymałości, lekkie 19-calowe kute obręcze kół ze stopów lekkich.

Wnętrze nowego Hyundaia zaprojektowano w duchu sportowych osiągów i wrażeń zoptymalizowanych pod kątem wyczynowej jazdy. Jedną z wyróżniających się cech wnętrza tego SUV-a Hyundai jest sportowa kierownica N, której konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem rozmieszczenia przycisków, wspomagających dynamiczną jazdę. Dwa konfigurowalne przyciski N na kierownicy pozwalają na dopasowanie ustawień do własnych potrzeb. Łopatki do zmiany biegów umożliwiają kierowcy zmianę przełożeń bez odrywania rąk od kierownicy.

Układ napędowy: 280 KM mocy w połączeniu ze skrzynią N DCT

Hyundai Kona N jest napędzany turbodoładowanym 2,0-litrowym silnikiem T-GDI o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 392 Nm. Nowy, wyższy moment obrotowy w większym stopniu wykorzystuje potencjał silnika w codziennych sytuacjach na drodze.

Kona N jest dostępna z 8-biegową przekładnią N DCT typu mokrego z dwoma sprzęgłami zapewniającą lepsze przyspieszenie i szybszą zmianę biegów. Sportowa, automatyczna skrzynia biegów N DCT po raz pierwszy została zaprezentowana w modelu Veloster N, oferowanym w Ameryce Północnej i Korei.

Czytaj też:
Uber i Hyundai ramię w ramię w Europie. Będzie więcej elektrycznych taxi

Galeria:
Hyundai Kona N
Źródło: Hyundai
-
 0

Czytaj także