Uber i Hyundai ramię w ramię w Europie. Będzie więcej elektrycznych taxi

Uber i Hyundai ramię w ramię w Europie. Będzie więcej elektrycznych taxi

Ioniq 5
Ioniq 5Źródło:Hyundai
Hyundai i Uber nawiązują współpracę w celu przyspieszenia wdrożenia pojazdów elektrycznych w Europie. W ramach współpracy kierowcy Ubera zaczną jeździć modelami Ioniq Electric i Kona Electric, by szybciej osiągnąć cele bezemisyjnego świadczenia usług.

Hyundai Motor i Uber nawiązały strategiczne partnerstwo w celu zelektryfikowania swoich usług w zakresie mobilności w Europie. Hyundai zapewni kierowcom partnerskim korzystającym z aplikacji Uber modele Kona Electric i Ioniq Electric. Na razie współpraca będzie rozwijana w Wielkiej Brytanii, Francji i Holandii.

Uber nie chce spalinowych aut po 2030 roku

Ogłoszenie współpracy między firmami zbiegło się w czasie z zapowiedzią Ubera o osiągnięciu bezemisyjnej mobilności do 2030 r. Do 2025 r. 50 proc. łącznej liczby kilometrów przejechanych przez Ubera w Amsterdamie, Berlinie, Brukseli, Lizbonie, Londynie, Madrycie i Paryżu, ma odbywać się z wykorzystaniem samochodów elektrycznych. Siedem wymienionych europejskich stolic do końca 2021 r. będzie stanowiło 80 proc. europejskiego biznesu Ubera. W ramach tego zobowiązania klienci będą mogli wybrać opcję jazdy samochodem elektrycznym przy rezerwacji przejazdu.

Obie firmy będą badać rozwój elektromobilności

– Dzięki tej współpracy wykorzystamy naszą rolę w elektromobilności, aby pomóc kierowcom współpracującym z firmą Uber w przejściu na pojazdy typu BEV (samochody elektryczne) i wesprzeć elektryfikację przejazdów w Europie – powiedział Michael Cole, prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Europe. – Zawodowi kierowcy z aplikacją Uber, będą pierwszymi masowymi nabywcami pojazdów elektrycznych, które pomogą w rozwoju rynku elektromobilności w nadchodzących latach – powiedziała Anabel Diaz, dyrektor regionalna EMEA Uber.

Obie firmy przeprowadzą szereg badań, sprawdzając w jaki sposób współpraca może przyspieszyć popularyzację pojazdów bezemisyjnych i infrastruktury pojazdów elektrycznych w europejskich miastach.

W przyszłości Hyundai i Uber zamierzają opracować wspólne plany marketingowe i edukacyjne w celu promowania samochodów elektrycznych i związanych z nimi korzyści dla kierowców współpracujących z firmą Uber, a także oferowania jazd próbnych, które pozwolą kierowcom na bezpośrednie zapoznanie się z pojazdami o zerowej emisji.

Czytaj też:
I to jest prawdziwa rewolucja: nowy elektryk Hyundai'a