Po mieście na prąd. Nowy Ford Kuga PHEV

Po mieście na prąd. Nowy Ford Kuga PHEV

Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV / Źródło: Ford
Ford Kuga w pojawia się w salonach w odmianie hybrydowej plug-in. Na co dzień jeździ bezemisyjnie, od święta zużywa paliwo.

Ford Kuga w odmianie hybrydowej plug-in to auto dla tych, którzy chcą częściej korzystać z napędu elektrycznego w trakcie jazdy miejskiej lub podmiejskiej, ale nie chcą być ograniczeni zasięgiem auta przy dłuższych wakacyjnych wojażach.

Napęd hybrydowy typu plug-in docenią przede wszystkim ci użytkownicy, którzy pokonują codziennie kilkadziesiąt kilometrów do pracy, po zakupy, by odwieźć dzieci do szkoły bądź przedszkola. Posiadacze własnych garażów z punktem ładowania np. typu Wallbox, którzy dodatkowo mają instalację fotowoltaiczną na dachu, mogą korzystać z auta przy powyższym założeniu niemal za darmo. Regularne doładowywanie pojazdu pozwoli w pełni docenić jego największe zalety – w tym nawet 56 kilometrów zasięgu na w pełni naładowanych akumulatorach (pojemność – 14,4 kWh).

Co potem? Po rozładowaniu akumulatorów auto przechodzi w tryb jazdy hybrydowej i do napędu wykorzystuje silnik spalinowy. Nie ma więc obawy o zasięg, dostępność stacji ładowania itp. Hybryda plug-in pozwala z jednej strony jeździć oszczędnie, bezemisyjnie i bezszelestnie, z drugiej zaś bezstresowo planować dalsze wycieczki.

Nowy Ford Kuga. Możliwość wyboru

Do napędu hybrydowej Kugi służy połączenie 2,5-litrowego silnika spalinowego, który pracuje w oszczędnym trybie Atkinsona, z silnikiem elektrycznym, zapewniając łącznie moc systemową 225 KM.

Zaletą napędu hybrydowego plug-in jest możliwość wyboru preferowanego trybu jazdy. Kierowca sam może zdecydować kiedy i jak korzystać z zasilania elektrycznego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: silnik elektryczny (EV Teraz), silnik benzynowy (EV Później), połączyć pracę obydwu (EV Auto) lub użyć silnika spalinowego do naładowania akumulatora podczas jazdy (Ładowanie).

Kuga na prąd. Dynamika i moc

Samochód poruszając się z niewielką prędkością np. w miejskim korku, zazwyczaj korzysta tylko z napędu elektrycznego. Ma to wiele zalet m.in. ograniczone do niezbędnego minimum zużycie paliwa, cisza oraz płynne i dynamiczne ruszanie z miejsca. Napęd hybrydowy plug-in to w przypadku Forda Kugi również świetna dynamika – auto w tej wersji dysponuje mocą systemową 225 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 225 km/h.

Czytaj też:
Małe auta będą dwa razy droższe? Wszystko przez normy emisji

Galeria:
Ford Kuga PHEV
Źródło: Ford
 0

Czytaj także