Polska prezentacja Audi RS E-trona GT była nastawiona na pokazanie, jak dobrze prowadzi się, było nie było, ciężkie auto. Na placu manewrowym Driveland i pod okiem mistrza Polski Tomasza Kuchara mogliśmy sprawdzić, że rzeczywiście tak jest. Auto sprawnie pokonuje zakręty, nie wychyla się w nich, jest piekielnie szybkie, a jego systemy doskonale radzą sobie z płytą poślizgową, symulowaną gołoledzią, aquaplaningiem i innymi niepożądanymi z punktu widzenia kierowcy zjawiskami.
Audi szybsze na żywo
To, co zaskoczyło nas najbardziej, to jednak mijanie się Audi z prawdą. Oczywiście, to forma żartu, bo tym razem Audi okazało się lepsze na żywo niż w deklaracjach. Na papierze, czyli w dokumentach, Audi przyspiesza do setki w 3,3 sekundy. Tymczasem my kilkukrotnie sprawdziliśmy to, z trzema osobami na pokładzie (kierowca i dwóch pasażerów, dodatkowe 180 kg ponad normę). I wyszło za każdym razem 3,0 sekundy.
Najważniejsze cechy E-trona GT
To tylko jedna z niespodzianek, bo jak się okazuje, RS E-tron GT ma ich w sobie wiele. Oto najważniejsze w naszej opinii fakty na temat tego auta.
-
Audi RS E-tron GT nie wygląda jak elektryk. Ma sportowe proporcje: duży szeroki rozstaw kół, niską sylwetkę i szeroki rozstaw osi.
-
Wóz ma niski współczynnik oporu powietrza (0,24). Jego aktywna aerodynamika (z możliwością otwierania i zamykania wlotów powietrza), a także poszerzony spojler tylny, zamknięte podwodzie i szeroki dyfuzor pozwalają zwiększać zasięg.
-
Długość auta to 4,99 m; szerokość: 1,96 m; wysokość: zaledwie 1,41 m. Tylny bagażnik ma pojemności 405 l.
-
Reflektory diodowe Matrix to standardowe wyposażenie RS E-trona GT i opcja w E-tronie GT quattro. Reflektory diodowe Matrix ze światłem laserowym dwukrotnie zwiększające zasięg świateł drogowych (dostępne są opcjonalnie w obu modelach).
-
Auto ma elektryczny napęd na cztery koła z dwoma silnikami elektrycznymi stale wzbudzanymi magnesami trwałymi (PSM) – po jednym na osi przedniej i na tylnej.
-
Audi E-tron GT quattro ma całkowitą moc wyjściową476 KM i moment obrotowy 630 Nm, natomiast RS E-tron GT wytwarza moc 598 KM i moment obrotowy 830 Nm. Funkcja launch control zapewnia wzmocnienie mocy (tzw. boosting) do 530 KM i 646 KM na maksymalnie 2,5 sekundy.
-
Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. na papierze trwa 4,1 sekundy lub 3,3 sekundy (wersja RS), prędkość maksymalna to 245/250 km/godz. Sprawdziliśmy to, jest szybciej.
-
Zasilanie to akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 86 kWh (brutto 93 kWh) i poziom napięcia 800 V.
-
Ładowanie prądem zmiennym o mocy 11 kW w standardzie; wkrótce po wprowadzeniu modeli na rynek dostępne będzie ładowanie z mocą 22 kW; ładowanie prądem stałym o mocy do 270 kW w standardzie.
-
Zasięg ponad 488 km. Bardzo krótki czas ładowania: zaledwie 5-minutowe ładowanie zapewnia przejechanie dystansu 100 km.
-
Opcjonalnie tarcze hamulcowe z powłoką z węglika wolframu (wyposażenie standardowe w modelu RS). Tarcze hamulcowe z materiału ceramicznego wzmacnianego włóknem węglowym jako opcja w przypadku obu modeli.
-
Koła o średnicy od 19 do 21 cali, w większości o aerodynamicznej stylistyce; koła 20- i 21- calowe z aerodynamicznymi łopatkami
-
W wyposażeniu standardowym: Audi virtual cockpit plus (12,3 cala), wyświetlacz MMI touch (10,1 cala), a także sterowanie głosem z przetwarzaniem języka naturalnego z połączeniem internetowym; opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head-up display.
-
Ceny: Audi RS E-tron GT: 594 000 zł, Audi E-tron GT: 440 000 zł.
Czytaj też:
Początek 2021 roku. Porsche sprzedają się jak świeże bułeczki
Audi RS e-tron GT